Aktywne Wpisy
WielkiNos +283
Te statystyki są przerażające. Największa porażka polskiego systemu edukacji. Przez dziesiątki lat zaniedbywany w szkołach problem, który wisi nad człowiekiem już do końca życia - przewrót w przód na wfie.
Na szczęście ten tutaj i Anna Lewandowska postanowili się tym zająć.
#wychowaniefizyczne #szkola #edukacja #bekazpodludzi #lewandowska
Na szczęście ten tutaj i Anna Lewandowska postanowili się tym zająć.
#wychowaniefizyczne #szkola #edukacja #bekazpodludzi #lewandowska
wjtk123 +52
Rosyjskie pociski nad Ukrainą i potencjalnie nad Polską to bardzo gorący temat, dlatego mylę, że warto zaprezentować w jakiej sytuacji będziemy w przyszłości.
Tak naprawdę największym zagrożeniem są dla Polski pociski balistyczne (Iskandery, Kindżały, Cyrkonie i podobne), które zestrzeliwać mogą tylko systemy Patriot. Można przypuszczać, że to właśnie te pociski zostałyby użyte przeciw najważniejszym celom w kraju. Patrioty posiadają ograniczony zasięg przy zwalczaniu pocisków balistycznych, który oficjalnie wynosi 60 km. Pozwoliłem więc
Tak naprawdę największym zagrożeniem są dla Polski pociski balistyczne (Iskandery, Kindżały, Cyrkonie i podobne), które zestrzeliwać mogą tylko systemy Patriot. Można przypuszczać, że to właśnie te pociski zostałyby użyte przeciw najważniejszym celom w kraju. Patrioty posiadają ograniczony zasięg przy zwalczaniu pocisków balistycznych, który oficjalnie wynosi 60 km. Pozwoliłem więc
Pacjent to honda jazz 2 z silnikiem l12a1. Zrobiłem próbę olejową, kompresja nie wzrosła na cylindrze 3, a na 4 bardzo nieznacznie, co mnie utwierdziło w walniętej uszczelce pod głowicą.
Przed rozbieraniem silnika znalazłem filmik jakiegoś hindusa, co rozbierał ten silnik i był w stanie to zrobić bez ściągania pokrywy łańcucha rozrządu (tylko, że zrobił cięcie i jak wyciągał głowicę to osłony rozrządu już nie było, ale wtedy tego nie zauważyłem).
Rozbieram sobie na spokojnie silniczek, wszystko odkręcam, ale głowica nie chce wyjść, mimo że wszystko jest już odkręcone. Patrzę schemat w instrukcji serwisowej tego silnika, a tam jedna jedyna śruba od prowadnicy łańcucha rozrządu mnie powstrzymuje XD. Pokrywa łańcucha jest jednocześnie punktem mocowania silnika, więc nie widzę opcji, żeby zrobić to z moimi narzędziami bez prawilnego podnośnika warsztatowego.
No i teraz pytanie, które jest esencją tego wpisu. Zlecać mechanikowi naprawę upg, czy kupić za ~800zł z wysyłką "nowy" silnik, a mechanikowi zlecić tylko podmiankę?
Plusy naprawy upg przez mechanika:
-pewnie troszkę niższy koszt, niż swap
-szybciej bo nie trzeba czekać na dostawę silnika
nie mam potem w garażu silnika, który zabiera miejsce
Plusy swapa silnika:
-dostaję stary silnik i mogę mu zrobić pełen remont, żeby potem wsadzić do auta silnik "jak nowy"
-mam silnik, w którym mogę sobie grzebać
-po remoncie mam gotowy silnik do swapa jak wystąpią problemy z silnikiem aktualnie będącym na aucie
-drugi silnik jest magazynem sprawnych części zamiennych
-lubię grzebać w maszynach i będę miał radochę
Bardzo lubię to autko i nie widzę żadnej potrzeby jego zmiany do momentu, w którym zbiodegraduje. W tym roku bolid obchodzi swoje 20 urodziny i ma nalatane 215k km. Myślę, że do momentu zjednoczenia się karoserii z naturą, mogą się jeszcze pojawić problemy z silnikiem i fajnie móc zrobić szybką podmiankę i eksploatować dalej.
Jakich kosztów robocizny wymiany upg lub swapa silnika mogę się spodziewać?
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #diy #pytanie #pytaniedoeksperta
@ludzki_odpad: Jak ogarniasz temat a ogranicza cie podnosnik to nie lepiej sie zaopatrzyc w taki. Cena pewnie podobna co robocizna u mechanika.
te gwarancje rozruchowe jakie dają sprzedający to wymagaj aby zamontować silnik tak jak przyjechał, zalać nowym olejem i jazda,
takie rozwiązania, że robisz tylko podmiankę do dobre dla handlarza,
jak dla siebie to chciałbyś chociaż zdjąć pokrywę zaworów, wymienić rozrząd, pompę wody, itd.. a to pewnie wszystko będzie