Wpis z mikrobloga

Ehhhh, mirasy ( ͡° ʖ̯ ͡°).

Przedwczoraj straciłem zapłon na cylindrze 3(wtedy jeszcze nie wiedziałem na którym), jak jechałem do roboty. W robocie zamówiłem miernik kompresji, żeby sobie móc dobrze zdiagnozować.

Dzisiaj sprawdzam i na cylindrze 3 kompletny brak kompresji, a na 4 jest odrobinka. Z tego co wiem to takie zachowanie 2 sąsiednich cylindrów wskazuje na uszczelkę pod głowicą, ale nie mam w tym praktycznego doświadczenia.

Mógłbym prosić o poradę kogoś, kto siedzi na co dzień w mechanice pojazdowej? Od razu odpowiem na pytania. Nie chcę oddawać do mechanika bo wtedy nie uzyskam żadnego doświadczenia w tym temacie, a lubię grzebać w autach i innych rzeczach. Silnik to 1.2 dsi (wolnossąca benzyna).

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #diy
ludzki_odpad - Ehhhh, mirasy ( ͡° ʖ̯ ͡°). 

Przedwczoraj straciłem zapłon na cylindrz...

źródło: temp_file142294474638250262

Pobierz
  • 36
  • 0
@opk20 robiłem to tak, że wypiąłem przekaźnik od pompy paliwa i odpaliłem auto, żeby spaliło paliwo, które jeszcze było pod ciśnieniem. Następnie wykręciłem wszystkie świece i robiłem 7 obrotów rozrusznikiem, bez wciśniętego gazu.
  • 0
@ManiacTeam to mnie pocieszyłeś xd. Wolałbym już uszczelkę bo wymienię i bajlando. Jak zawory to grubsza zabawa bo luzy regulowałem w lato i wykluczam na razie to, że mogą być odpowiedzialne za awarię. Ale tak czy inaczej zerknę na luzy przed zdjęciem głowicy.
@ludzki_odpad: też tak miałem w oplu kiedyś, stracił kompresję na jednym cylindrze, zezłomowałem. remont silnika kompletny co było nie opłacalne.
To nie jest uszczelka. po prostu silnik ci się skończył i wymaga remontu. teraz sprawdź czy opłaca się kupowac drugi/robić remont tego czy złomowanie.
@r5678: nie no, tyle to nie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Autko warte teraz w okolicach 10k, a "nowy" silnik na alledrogo kosztuje z 7 stówek z wysyłką. No i dodatkowo lubię to autko i chętnie bym nim pojeździł do przegnicia elementów konstrukcyjnych.