Wpis z mikrobloga

Przeraża mnie jedna rzecz: z jaką zaciętością niektóre osoby zwalczają i wyśmiewają już sam pomysł powstania jakiegokolwiek polskiego ciągnika.

Nie wspominam już nawet o wyśmiewaniu istniejących polskich producentów, oczernianiu ich produktów i umniejszaniu ich dokonań. Sam fakt, że jak napiszę o tym, że można byłoby u nas ciągnik produkować, to zlatuje się zaraz stado ludzi, którzy za punkt honoru obrali sobie wytłumaczenie wszystkim dlaczego my w Polsce nie możemy mieć swojej produkcji motoryzacyjnej/ciężkiego przemysłu na choć tak minimalnym poziomie jak budowa ciągników - choćby jakichś tam specjalistycznych, budowanych na zamówienie jako mała seria.

Oczywiście, są to osoby, którym się wydaje, że coś tam wiedzą - słowo klucz „wydaje im się”. Ja jestem po rozmowach z ludźmi, którzy nasz ciężki przemysł współtworzyli i jasno wskazali mi na powody dlaczego to musiało upaść.

Zdanie anonima z sieci, co mi tłumaczy, że Ursus upadł, bo się nie rozwijał i nie miał standardu technicznego/wyposażenia na poziomie John Deere zostawiam bez komentarza - szkoda czasu. Takich ludzi nie przekona żaden argument, żadna statystka, żadne dane, żaden przykład.
Przykre to trochę - smuci mnie ta mentalność, bo u Niemców, Amerykanów, Rosjan czy Żydów, ale też wielu innych nacji widzę odwrotną tendencję - w Polsce jednak ktoś tak skutecznie nam wmówił, że jesteśmy narodem jakiegoś gorszego sortu, podległym innym, że sami sobie nawzajem będziemy udowadniać i wmawiać, że się nie da.

Ja jednak zawsze będę twierdził: produkcja ciągników czy w ogóle wielu innych pojazdów w Polsce jest możliwa. Polska powinna mieć własne jednostki napędowe. Amen.

Na foto Crystal Traktor - polski producent ciągników, który nie miał się czego wstydzić na tle konkurencji ????????????

#motoryzacja #polska #rolnictwo #traktorboners #polityka #zalesie
Matheo780 - Przeraża mnie jedna rzecz: z jaką zaciętością niektóre osoby zwalczają i ...

źródło: 420040932_923889842679574_6689260349456654211_n

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • 1
@majk_emigrant: proszę bardzo: argument #1: 2 sierpnia "polski" rząd opublikował warunki dla produkcji małoseryjnej, które są bardziej restrykcyjne dla producentów niż wymaga tego od nas UE, bo nie wydali alternatywnej normy emisji spalin (a mogli, bo UE daje taką możliwość) Przez to polski producent małej serii musi stosować w swoim ciągniku silnik o takiej samej normie emisji spalin jak wielki koncern produkujący ciągniki w tysiącach. To tylko pierwszy z brzegu przykład
  • Odpowiedz
@Matheo780: no ale posłużyłeś się argumentem który przeczy temu co chcesz przekazać. Nie mieszkamy w republice bananowej afryki tylko w Polsce. Potencjalny przedsiębiorca ma ręce związane różnego rodzaju uregulowaniami i normami i to jest jedna z przyczyn (nie jedyna niestety).
  • Odpowiedz
  • 1
@PawelW124: kupowali, bo już nie produkują (poza dwudrogowymi) Ciągniki szły do Skandynawii, do Rumunii, na Bałkany oraz na nasz krajowy rynek. Ogólnie eksport stanowił 50%
  • Odpowiedz