Wpis z mikrobloga

Co się do ciężkiej cholery odwala ostatnio ze #swiatlowod w tym kraju?

Mam od połowy października FFTH od #play. Podziałało dobrze 2-3 tygodnie (i to tak serio dobrze równiutko 600/100 z niskim pingiem cały dzień), ale od początku listopada zaczęło się #!$%@?ć

Download i upload zwaliły się do 30-50% wartości maksymalnej (upload to nawet do 1-5%), ale co gorsze fatalnie skoczyły pingi i połączenie charakteryzowało się stratą pakietów na poziomie 20-30%, przez co praktycznie się tego nie dało używać, strony się ledwo co ładowały, nie mówiąc już o VOD czy graniu

Dodatkowo połączenie sie losowo wywalało na 20-30 minut (przy czym dioda na ONT świeciła że wszystko jest OK)

Play twierdził że awaria, zgłoszenia rejestrowali, odpowiadali że globalna awaria blabla, #!$%@?

Do świąt w grudniu utrzymywała się taka sytuacja, internet od 16 do 24 był praktycznie nieużywalny. Od 20 grudnia #!$%@?ło się jeszcze bardziej, wysoki ping i straty pakietów występują nadal, natomiast download potrafi zjechać do 1-5% wartości maksymalnej. Upload o dziwo cały dzień jest praktycznie na 100%

Generalnie połączenie działa jak internet mobilny na zapchanym BTSie w godzinach szczytu

Na zgłoszenia już nie odpowiadają (od 15 grudnia wisi w weryfikacji), na czacie są boty, na infolini zero merytorycznego info.
Codziennie muszę się wspomagać netem mobilnym, który działa 100x lepiej niż kablowy, na szczęście mam nielimitowany

Z ciekawości wszedłem na downdetector innych operatorów którzy są u mnie dostępni (orange, tmobile, netia) i u każdego powtarza się dokładnie ten sam problem, ale zgłoszeń jest nieco mniej

Człowiek się cieszył że w końcu po ponad 15 latach będzie miał szybki kablowy internet i dupa nadal jadę na LTE bo jest niezawodne i wszystko działa

#orange #tmobile #netia
  • 17
@rdy: ja u siebie mam orange już ponad pół roku (miejscowość ~700 ludzi) i cały czas mama ciągle stabilne 600/100, przez ten okres tylko raz było problem przez kilka godzin gdzie całkowicie padł internet w całej miejscowości. Co ciekawe, somsiad obok założył sobie światło z plusa (300) i wyciąga my ledwo ponad 100 i nic mu nie chcą z tym zrobić, mówią że tak musi być i już, no że jest
@rdy jak światło zrobione w ramach popc to masz dostęp do dużej ilość dostawców. W takiej sytuacji nie rozumiem korzystania z operatorów którzy nie dają w standardzie symetryka. Wiem że nie każdemu jest to potrzebne ale takie ograniczenia już na starcie pokazują że mamy doczynienia z dziadowski podejściem dostawcy.
@rdy może Ci ONT pada, Play ma to do siebie że wysyła techników (których wynajmuje od firm podwykoanwczych) tylko w ostateczności i bardzo długo to trwa zazwyczaj
@Retsew co mogę powiedzieć to to, że Orange ma chyba najszybszy czas reakcji na własnej sieci, T-Mobile na sieci Orange też podobnie, na SI jest różnie i na przykład T-Mobile kilka dni ludzi na infolini trzyma zanim wyślę technika :p
via Wykop
  • 0
@pawel_qweewq_1212: Nie ma właśnie żadnego symetryka według internet.gov.pl, chyba że podpowiesz jakiegoś dostawcę który działa w ramach popc a nie indeksuje go ta strona

Pokazuje tylko Orange, Netia, Play i Tmobile

@Retsew No może, aczkolwiek czytając na downdetectorze tego typu problemy codziennie rejestruje masa użytkowników, net też działa dobrze np o 3 w nocy, więc awaria sprzętu mało mi się wydaje prawdopodobna
@rdy symetryki są oferowane głównie dla firm, ewentualnie na prywatnych sieciach operatorów lub na PŚO.

POPC, FERC i SI chyba nie oferują dla większych operatorów symetryka
via Wykop
  • 0
@NH35: operator swierdził dzisiaj (po ponad miesiącu od zgłoszenia) że problem jest spowodowany ogólnopolską awarią. Taki komunikat już dostałem 3 razy
Ani be ani me co do jakiejkolwiek rekompensaty czy planów naprawy

Zbieram certyfikowane dane z pro speedtest (a pomiary wychodzą baaardzo ciekawe po 0,73Mbps downloadu np, nie wyszło mi jeszcze więcej niż 4Mbps) i będę #!$%@?ć reklamacjami, bo widzę że z nimi inaczej się nie da. O tyle dobrze że
@rdy Wypnij światło z ONT. Zgłoś awarie. Przed przyjściem techników wepnij światło ponownie, powiedz czym rzecz i niech wymienią CPE a jeśli problem nadal będzie występował również i ONT.
mam to samo, przyjechał technik i mi powiedział że play za dużo ludzi podłączył na jednej sieci. i to teraz niby mój problem. no co za #!$%@?
mi powiedział że play za dużo ludzi podłączył na jednej sieci.


@chix: Że co? Jak play przecież nie ma własnej infrastruktury. W przypadku OPa Play dzierżawi od operatora hurtowego jakim jest SI.
@chix: z tego co zauwazylem to po fuzji zaczeli wygaszac wyjscie na swiat przez aorte i trasy wala teraz przez gowniana Telie na ktorej zawsze byly problemy z pakietami i stabilnoscia polaczenia. przepustowosc lacza po fuzji spadla mi do 30% czyli ucieka mi 700 Mbitow kazdego dnia. pora uciekac z tego burdelu.