Wpis z mikrobloga

#niemcy #polska #rudy #ko #ue #odra


W unijnych planach „zrównoważonej transeuropejskiej sieci transportowej” znalazła się mapa śródlądowych dróg wodnych w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej i Niemiec.

Inwestycja na Odrze, której celem ma być zwiększenie wykorzystania żeglugi śródlądowe.

Od dawna idzie o to spór między Polską a Niemcami PIS oprócz użeglowienia Odry zapewniał że chodzi o ochronę przeciwpowodziową. Niemiec Się to jednak nie podoba.

⚖ Po skargach Brandenburgii i niemieckich ekologów, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie podjął decyzję ws. zatrzymania prac budowlanych. Wtedy jeszcze wiceminister Marek Gróbarczyk złożył odwołanie od tej decyzji.

Niestety, źle to wygląda dla Polski W środę na antenie TVN24 minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska oświadczyła, że rozpoczęto prace nad tworzeniem nowych parków narodowych i powiększaniem obecnych.

A utworzenie parku narodowego na terenie dolnej Odry zablokowałoby rozwój śródlądowej drogi wodnej.
smooker - #niemcy #polska #rudy #ko #ue #odra 
 

W unijnych planach „zrównoważonej t...

źródło: 1000005821

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@smooker dobrze to wygląda dla Polski, odra jest za mała żeby można było z niej zrobić żeglowną rzekę za sensowne pieniądze.
Ogromne pieniądze to my mamy do wydania na retencję.
  • Odpowiedz
@przeciwko78: Wchowałem sie nad Odra i pamiętam że barki sobie normalnie śmigały po Odrze, całkiem sporo ich było. W mieście kilka km od mnie była nawet stocznia która budowała takie barki. No ale wiadomo to było kiedyś, teraz to juz nie da rady woda w odrze, za mokra albo za sucha, jedno z dwóch.
  • Odpowiedz
@przeciwko78: no paczpan, a po takim 2x krótszym i generalnie mniejszym od Odry, niemieckim Neckar u mnie w okolicy zapierdzielają barki aż miło. Śluzy, nabrzeża, porty - wszystko jest.
  • Odpowiedz
@bidzej nie było tanie, ale były inne warunki. Nie było np. Tirów i nikt nie przejmował się środowiskiem.
No i dominowały transporty masowe.
My mamy inny problem, fatalną sytuację hydrologiczną, co generuje straty większe niż brak żeglugi śródlądowej.
Inne czasy, inne potrzeby.
  • Odpowiedz