Wpis z mikrobloga

11/104 - #104filmyanime
1/11 - #karanofifi
Kara no Kyoukai 1

50min, 2007, Studio: ufotable, Reż: Ei Aoki

MAL: https://myanimelist.net/anime/2593/Kara_no_Kyoukai_Movie_1__Fukan_Fuukei
Kitsu: https://kitsu.io/anime/kara-no-kyoukai-1-fukan-fuukei
AniList: https://anilist.co/anime/2593/Kara-no-Kyoukai-Fukan-Fuukei/

Tydzień temu zacząłem serię filmów Kara no Kyoukai. Lata temu dobrnąłem samodzielnie do 4. filmu, potem próbowałem jeszcze raz się do tego zabrać z ziomeczkami, lecz stanęło tylko na 3 filmach. Liczę, że tym razem przygoda zakończy się sukcesem i obejrzę wszystkie 9 filmów, ewentualny recap oraz special. Czy mi się uda? Zobaczymy.

Nie mam za dużego doświadczenia z seriami filmowymi i szczerze powiedziawszy, nie wiem ile original filmów anime, które nie są pomieszane z seriami TV, istnieje. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to Towa no Quon, które jest jeszcze przede mną i w sumie to tyle. Cała reszta filmów, które kojarzę to co najwyżej produkcje podzielone na 2-3 party jak Fate Camelot, SAO Alternative będące poniekąd rozwinięciem serii TV i chyba najbardziej pasujące - Mardock Scramble, które składa się z 3 filmów opartych o powieść. Na pewno nie kojarzę nic tak długiego jak Kara no Kyoukai.

W sumie ciężko mi rozmawiać o tym filmie z dwóch powodów:
1) Analizowanie 50min produkcji będącej częścią większej całości to trochę jakby pisać recenzję dwóch odcinków serii TV. Nie pomaga, jeśli w tym filmie za wiele się nie dzieje
2) Kolejność chronologiczna filmów jest pomieszana. Jeśli mi podejdzie to może kiedyś wrócę i obejrzę w kolejności chronologicznej, ale biorąc pod uwagę, że nie zebrałem się na taki wybryk przy Monogatari Series, to trochę w to wątpię.