Wpis z mikrobloga

Wpadło mi w subskrypcje na YT wideo, w mojej opinii, bardzo dobrze wyjaśniające jak działa potok graficzny w GPU.

Wrzuciłem też znalezisko:
https://wykop.pl/link/7312369/w-jaki-sposob-gpu-renderuje-obraz-w-grach
Co z nim zrobicie to już nie moja decyzja. Daję znać, bo mam wrażenie, że przejdzie niezauważone a tego byłoby mi szkoda

#gruparatowaniapoziomu #gry #nauka #komputery #grafika3d #technologia #ciekawostki
Kryspin013 - Wpadło mi w subskrypcje na YT  wideo, w mojej opinii, bardzo dobrze  wyj...
  • 3
@Kryspin013: ciekawostka, jak coś to to jest bardzo uproszczone i metody cieniowania stosowane obecnie w grach są dużo bardziej wyrafinowane. model opisany w filmiku, czyli L = MIcosθ + Ambient (lambertian diffuse reflection) stosowany był w grach pewnie od samego początku ich istnienia. pierwszy czynnik w tym równaniu wynika z prawa, które Lambert opisał w 1760 roku i służy do modelowania matowych powierzchni, które rozpraszają światło równomiernie w każdym kierunku, a