Aktywne Wpisy
czykoniemnieslysza +109
Tak wyglądały kiedyś pociągi, teraz wydają się brzydkie ale mimo wszystko kojarzą mi się z młodzieńczym luzem i przygodą
#wykop30plus
#wykop30plus
wieszjo +41
Ej @programista_wykopek jeszcze raz się sprujesz do @szagatunia i ty już wiesz co ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#famemma
#famemma
Pozostaje tylko kwestia magnesu, musiałby to być jakiś elektromagnes, który miałby uciąg minimum 800kg (obliczyłem to sobie na szybko w głowie) i miał najlepiej osobne zasilanie z np dwóch akumulatorów 12V 120Ah. Mielibyśmy wtedy do dyspozycji 24V i 120Ah, które naładujemy sobie prostownikiem w pracy za darmo (patrzę tu pod swoimi możliwościami).
Kierowca tira i tak nie odczuje, że ma ciężej bo dzisiejsze samochody sterowane elektoniką nie pozwalają zbytnio odczuć pod pedałem gazu, że mamy ciężej. Spalanie wzrosnie o jakieś pół litra i tyle.
Jak dla mnie, czyli człowieka jadącego od strony Gdańska na poznań autostradą A1 nie robi zbytnio różnicy czy pojadę te 200 kilometrów 110km/h czy 87km/h ładując od razu baterię.
Być może dzięki temu tematowi wspólnie coś opatentujemy.
Elektromagnes na 800kg pobiera przy 24A 10A (biorąc już pod uwagę straty na 6 metrowym kablu, tj metr pod maską, 4 metry na wysięgniku plus taki metr zapasu.
Przy 120Ah spokojnie nam starczy to na jakieś 10 godzin bezpiecznego działania. Aczkolwiek tu można też się o mniejsze akumulatory np 72Ah.
Skąd mnie to naszło? Staczałem się z górki o nachyleniu 14% przy prędkości około 50km/h przez 1300 metrów. Dzięki rekuperacji bateria z 34% osiągnęła 35%. Zakładając więc 1% na niech będzie nawet 2 kilometry możemy uznać, że podłączamy sie co około 300 kilometrów na jakieś 100 - 150 km do holowania. Podejrzewam, że przy większej prędkości obrotowej kół jak i silnika rekuperacja jest bardziej wydajna a nawet dotykając delikatnie hamulca (w tesli klocki zaczynają dotykać tarczy w przypadku na prawde mocnego hamowania) odzysk będzie jeszcze większy.
Myślę, że to miałoby większe powodzenie niż jakaś Izera.
Zapraszam do dyskusji tylko osoby które poważnie chciałyby wziąć udział w zaprojektowaniu tego.
#tesla #majsterkowanie
@Zarzutkkake: niestety w tej sytuacji musimy wykluczyć Cię z tej dyskusji xD
Pańskie rozwiązanie z teleskopem wydaje się dość powolne i o ograniczonym zasięgu. Jednakowoż elektromagnes ma dość egzotyczną siłę przyciągania, która zmienia się jak ~r^(-3) co czyni go nieprzydatnym na dalszych odległościach, a z bliska wystarczy zwykły, mechaniczny zaczep.
Wydaję mi się, że stare, sprawdzone rozwiązania są najlepsze i zamiast wysięgnika lub elektromagnesu, wystarczy stary, dobry harpun ze zwijarką. Za harpunem przemawia wiele korzyści: cena, masa, szybkość, łatwość obsługi.