Wpis z mikrobloga

Drodzy motoryzacyjni Mircy i motoryzacyjne Mirczynie. Zwracam się z prośbą o poradę bo się #!$%@? na tym znam

Kupiłem samochód w zeszłym roku. Dostałem do niego komplet zimówek na stalowych felgach ale jak pojechałem do wulkanizatora żeby mi przełożył koła i przy okazji zobaczył co i jak, wyważył to mi powiedział, że ludzie lepsze zdejmują niż ja zakładam i w sumie to chyba lepiej żebym sobie na tych letnich jeździł. Bieżnika to tam jeszcze trochę jest ale mógł chłop wziąć 100zł - nie wziął więc myślę, że mówił prawdę. Mało jeżdżę, śniegu specjalnie nie było więc jakoś temat umarł ale jeszcze w tym roku chcę zrobić z tym porządek.
I teraz następuje część pytań:
- Czy skoro zimy u nas są jakie są a nie mieszkam na wiosce i nie zdarza mi się raczej jeździć po nieodśnieżonych drogach (nawet jak pada) to dobrze kombinuję, że lepiej założyć na zimę jakieś całoroczne zamiast zimówek nastawiając się raczej na zimno i mokro niż na śnieg?
- Czy jeśli całoroczne to na stalowe felgi czy lepiej zamiast letnich i już olać zmiany. W tej chwili letnie mam Goodyear efficientgrip "jeszcze dobre" na aluminiowych felgach 15 (6 cali szerokości)
- Czy jeśli kupować opony na stalowe felgi to w takiej szerokości jak są tam obecnie (165mm) czy jednak szersze? Z tabelek w necie wychodzi mi, że powinny być 175mm (felgi 14, szerokość 5.5 cala)

Można też podawać propozycję konkretnych opon. Celuję raczej w "premium" żeby zrobić to raz a dobrze i mieć spokój. Na razie widzę, że na topie z całorocznych są Micheline CrossClimate 2, a z zimówek Continental WinterContact TS870 ale jeśli cena będzie dużo lepsza a osiągi nie dużo gorsze to rzecz jasna wolę nie wydawać.

#opony #samochody #motoryzacja
  • 16
  • Odpowiedz
@olewales: dębice navigator 3 w zupełności wystarcza na cały rok. Letnie możesz spróbować sprzedać. Na alusy zakładaj. stalówki jeszcze będzie mógł na złom wywieźć to dostaniesz parę złoty.

Nie ma czegoś takiego jak opona premium. Obecnie wszystko jest ze sobą wymieszane i możesz mieć chińczyka który wypadnie lepiej niż nie jedna marka premium w danej kategorii, np śnieg, woda. ale w innej będzie słaby lub na odwrót.
Nie można też powiedzieć
  • Odpowiedz
  • 0
sądząc po rozmiarze kół to nie jest demon prędkości. Kupuj całoroczne 15". Jaka data produkcji i ile bieżnika na letnich?


@__--: no nie jest - Panda. 14 tydzień 2017. Bieżnika mi wychodzi tak z 7mm ale może mierzę jakoś źle (w tym najgłębszym miejscu opony na środku tyle klucza wchodzi, potem klucz zmierzony suwmiarką)

w instrukcji sprawdź, tam masz podane wszystko


@G06DbT: W instrukcji jest informacja o oponach 165/65 ale
olewales - >sądząc po rozmiarze kół to nie jest demon prędkości. Kupuj całoroczne 15"...

źródło: Screenshot_20231210_100556

Pobierz
  • Odpowiedz
@olewales Jak nie jedziesz w trasy czy w góry, to faktycznie całoroczne są ok. W tym roku pierwszy raz jeżdzę na całorocznych. Zmniejszył mi się limit długich tras to raz, dwa w góry nie jeżdzę, trzy - mam duże opony 19’’ a ich druga wersja letnia/zimowa + wymiana, przechowywanie, wożenie, etc to już spoooora kwota. Ale trzeba liczyć się z tym że szybciej się zużyją. To tak ode mnie chociaż sie nie
  • Odpowiedz
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • 0
@__--: No właśnie dobrze się na nich jeździ latem a mam te stalowe felgi dlatego w ogóle rozważam zmianę lato/zima. Zimą będzie tylko lepiej ale nie chciałbym żeby się okazało, że w upał całoroczne opony zamieniły się w masło i nie hamują
  • Odpowiedz
  • 0
@Zarzutkkake: Nie zanosi się, żebym w przewidywalnej przyszłości przekroczył 10000km rocznie (liczę już z zapasem bo w tym roku miałem tak z połowę tego).
Dlatego nie optymalizuję pod zużycie. Staram się wybrać najlepszy balans między tym, żebym zawsze zatrzymał się tam gdzie powinienem a między wygodą
  • Odpowiedz
@olewales to kup całoroczne. U mnie przebiegi to około 30 - 50 tys rocznie wiec dojeżdżane są opony, na których auto wyjechało z salonu a potem wchodzą całoroczne.
Od siebie moge polecić imperiale. Na początku byłem negatywnie nastawiony, bo moja żona kupiła je do swojego samochodu a ten po założeniu ich wpadał w poślizgi na deszczu. Co sie okazało opony były założone odwrotnie i nie odprowadzały wody, jednak było już za późno
  • Odpowiedz
@olewales: prawie dwie dekady już śmigam na wielosezonie. Nigdy bym nie wrócił do dwóch kompletow. Technologia tak poszła do przodu, że teraz nawet budżetowy navigator 3 to bardzo dobra opona.
Jak ktoś pisze że taki rodzaj opon nie nadaje się na trasy/w góry(xdddd) to nawet takiej opony nie widział na oczy.
Do tej pory robiłem rocznie 15-20k.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz
@__--: Ale oprocz lata i zimy sa jeszcze nieprzewidywalne wiosna i jesien kiedy taka opona z mieszanka posrednia spisuje sie najlepiej i pokonuje letnie/zimowe.
  • Odpowiedz