Aktywne Wpisy
noipmezc +3
opowiedzcie czego nauczyl was internet
Beeercik +40
Ale linia wyrysowana, tip top robota, Joan Laporta approves ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Niesamowici są xD
#mecz #pilkanozna #realmadryt #fcbarcelona
Niesamowici są xD
#mecz #pilkanozna #realmadryt #fcbarcelona
Aktualnie mam zrobione wszystko tak:
1. Napisałem interfejs
IInteractable
, który zawiera funkcjeUse
orazGrab
.2. Napisałem klasę
ScriptableObject
, którą nazwałemSOInteractable
, która zawiera takie informacje o obiekcie jak:- Nazwa obiektu
- Opis obiektu
- Czy można użyć obiekt (np. otworzyć drzwi, użyć apteczkę)
- Czy można złapać obiekt (np. złapać beczkę i ją przenieść)
I informacje z
SOInteractable
mają pojawiać się na ekranie gracza.3. Napisałem skrypt, który ma to wszystko zebrać do kupy. Skrypt nazywa się
InteractableSearch
i jest on "przyczepiony" do kamery FPS gracza.Skrypt ten wygląda tak Pastebin bo ma lepsze kolory
No i jak widać wszystkie obiekty muszę teraz łapać w
jeśli (obiekt to drzwi)
itd. i może nie jest to duży problem ale co jeśli miałbym w grze np. 50 obiektów? No nie wygląda to przede wszystkim ładnie i nie jest to też wygodne, co do wydajności to nie mam pojęcia jak to się ma.Da się zrobić to jakoś łatwiej? Próbowałem umieścić ScriptableObject
SOInteractable
w interfejsieIInteractable
ale się nie da bo Visual Studio krzyczyInterfejsy nie mogą zawierać pól wystąpienia
( ͡° ʖ̯ ͡°)Jakieś pomysły jak to lepiej ogarnąć? Z góry dziękuje.
DrawerInteractable I DoorInteractable a nie interfejs
IInteractable który podobno masz?
Interfejs nie ma pól ale może mieć property i getter
W interfejsie:
SOInteractable InteractableData {get;}
I implementacja w obiektach
SOInteractable InteractableData => interactableData;
Ponieważ wydawał mi się on bezużyteczny w momencie kiedy musiałem pobrać też informację o obiekcie, na który patrzy gracz, a interfejs
IInteractable
tych informacji nie zawierał. Co prawda jest on w kodzie ale nie był on użyty. Kod, który podałeśSOInteractable InteractableData {get;}
działa, iGeneralnie projekt, którego dotyczyło pytanie już porzuciłem ( ͡º ͜ʖ͡º)
Miałem w planach stworzenie gierki typu F2F: Ironbark Lookout ale z otwartym światem, paranormalnymi stworzeniami oraz w formie symulatora niż zwykłego opowiadania historii - problemem u mnie jest optymalizacja, nie mogę znaleźć np. głupich drzew, które mają dużo LOD i są zoptymalizowane pod kątem Unity, a