Wpis z mikrobloga

15 grudnia złożyłem reklamację z tytułu rękojmi (produkt kupiony 1,5 roku temu). Zażądałem zwrotu pieniędzy. 29 grudnia, a więc 14 dnia od zgłoszenia, otrzymałem odpowiedź (skrin) - towar zostanie naprawiony, jeśli zostanie wykazane, że nie działa prawidłowo. Czytając strony internetowe dowiaduję się:

Ustosunkowanie się sprzedawcy do zażalenia ze strony konsumenta wymaga odpowiedniej formy i zachowania przedstawionego wyżej terminu [14 dni]. Odpowiedź musi być konkretna i odnosić się szczegółowych zarzutów stawianych przez nabywcę towaru.

W efekcie niedotrzymania 14-dniowego terminu reklamację uznaje się za zasadną nawet w sytuacji, kiedy wada przedmiotu powstała z winy konsumenta. Co ważne, w wyznaczonym czasie przedsiębiorca musi jednoznacznie określić czy akceptuje oczekiwania klienta. Poinformowanie konsumenta, że wadliwy towar przekazany został do zaopiniowania przez producenta lub rzeczoznawcę nie wpływa na wydłużenie 14-dniowego terminu.


Nie wiem, czy mogę ufać jakimś losowym stronom i czy dobrze interpretuję, co tam jest napisane - czy dobrze rozumiem, że w mojej sytuacji mogę zażądać zwrotu pieniędzy ze względu na przekroczenie tego 14-dniowego terminu na jednoznaczną odpowiedź?

#pytanie #gwarancja #rekojmia #mediaexpert
adriang19 - 15 grudnia złożyłem reklamację z tytułu rękojmi (produkt kupiony 1,5 roku...

źródło: Zrzut ekranu 2023-12-1 o 15.39.38

Pobierz
  • Odpowiedz