Wpis z mikrobloga

@mmichal: a przecież ileś lat temu była akcja, że Francja i Niemcy chciały udupic konkurencyjność polskich firm. Coś o czasie pracy w delegacji za granicą.

Myślę, że po prostu znaleźli sposób i przyszła kryska na matyska.
Tu bardziej będzie winna unia niż Ukraince.
  • Odpowiedz
@perla-nilu: polityk konfy który przegrał wybory zbija kapitał polityczny.

Ze względu na wojne UE wpuściła na swój rynek przewoźników z Ukrainy. Z oczywistych przyczyn są oni w stanie zaoferować najniższe ceny, co do tej pory było domeną janusz-transów. Więc część janusz-transów zaczeła protestować, bo jak wiadomo, gdy Polak dumpinguje Niemca, Francuza czy Skandynawa to jest dobra ale gdy Ukrainiec dumpinguje Polaka to już bardzo niedobra jest.
  • Odpowiedz
Polska nie protestowała


@mmichal: Polska nie tylko nie protestowała, ale po prostu zgodziła się na zawarcie tego porozumienia a potem na jego przedłużenie o kolejny rok. Dokładnie tak samo jak ze zbożem.
  • Odpowiedz
@perla-nilu: Zniesiono wypracowany latami system, który przydzielal każdemu krajowi kwotę przewozów, a pisowski rząd nie protestował. Ograniczone Zezwolenia utrzymywał ceny w wartościach umożliwiających konkurencje polskich podmiotów. W efekcie ukraińcy mieli 70% przewozów, żeby po deregulacji mieć 95% i jeździć za dziadowskie pieniądze. Dodatkowo korupcja na granicy, nie efektywne kontrole, i manipulacje. Gigantyczne czasy oczekiwania polskich i unijnych ciężarówek na powrót. Stąd ten protest polskich przewoznikow, którzy blokują komercyjny ruch towarowy,
  • Odpowiedz
@thorgoth: @kommie Przypomina, ale tylko trochę, bo jednak byliśmy zmuszeni trzymać się pewnych reguł i zasad, które regulowaly współpracę i byly ustanowione i przestrzegane przez służby wspomnianych krajów. Dodatkowo występowalismy z pozycji niedokapitalizowania i braku możliwości uzyskania dobrych marż ze względu na protekcjonistuczny charakter zachodnich monopoli.
  • Odpowiedz
Ukraińcy tez są zmuszeni trzymać się pewnych reguł i zasad. Sprawdź umowę:
https://transport.ec.europa.eu/system/files/2022-06/Agreement_EU_Ukraine_carriage_of_freight_by_road.pdf

A tak to w ogóle to jest Polska kiedy ostatnio miałeś przegląd spalin w twoim dieslu? Czy się trzymasz pewnych reguł i zasad? Jestem ciekaw ile tych firm transportowych by przęsło.

Ten protest to taki polski: Jeśli ktoś Kalemu zabrać krowy to jest zły uczynek. Dobry, to jak Kali zabrać komuś krowy.
  • Odpowiedz
@kommie: Masz bardzo uproszczoną i wyidealizowana wizję Ukraińców i ich podejścia do zasad. W moim dieslu mam normę EURO6 i ostatni przeglad miałem tydzień temu. Ale nie chdozi w tym problemie tylko o emisję w ich ciężarówkach.
  • Odpowiedz
@JPRW: @eldoopa @thorgoth to jest największą porażką pisowców, tak samo jak zboże, mogli rozegrać to na tysiące sposobów, o bardzo małe sprawy potrafią kraje w unii zadbać aby nie było dla nich ze szkodą a u nas chyba są tam tylko dla kilometrówek.
  • Odpowiedz