Wpis z mikrobloga

Mirki, reklamacja z tytułu rękojmi czy normalnie w ramach gwarancji producenta? Chodzi o laptopa Lenovo zakupionego w Media Expert. Do końca gwarancji został równy miesiąc, a środkowy rząd klawiszy (A, S, D, F, J, K, L) odmówił dalszej współpracy. Jakieś porady jak się zabezpieczyć przed oddaniem sprzętu na gwarancje by nie zostać z przysłowiową "ręką w nocniku" i by po serwisie nie wrócił w gorszym stanie niż przed reklamacją?
#laptopy #komputery #prawo #pytanie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #mediaexpert #reklamacja
strusmig - Mirki, reklamacja z tytułu rękojmi czy normalnie w ramach gwarancji produc...

źródło: Zrzut ekranu 2023-11-19 190207

Pobierz
  • 6
@strusmig: normalnie oddajesz na gwarancje i elo co Ty tutaj dalej filozofujesz?
jeżeli sklep nie zmieniał konfiguracji to możesz bezpośrednio do producenta odesłać, jeszcze Ci kuriera opłaconego na kwadrat przyślą po tego laptopa
z fartem
@strusmig tylko i wyłącznie rękojmia, ci co piszą o jakiejś gwarancji to chyba jakieś nieogary i nie znają prawa. A co do zabezpieczenia sklep powinien opisać stan laptopa przy oddawaniu go do naprawy. A jeśli nie, to sam się upomnij.
  • 0
normalnie oddajesz na gwarancje i elo co Ty tutaj dalej filozofujesz?


@Hissis: nie filozofuje, tylko do tej pory jeśli zaszła taka potrzeba (przy moich własnych sprzętach) to zgłaszałem reklamację z tytułu rękojmi, ale usterka pojawiała się wcześniej niż 30 dni przed końcem gwarancji (np. w przeciągu roku od momentu zakupu).

jeżeli sklep nie zmieniał konfiguracji to możesz bezpośrednio do producenta odesłać


@Hissis: sklep niestety dokładał dodatkowy dysk SSD.

tylko i
@strusmig co do upływu terminu, to raczej liczy się data zgłoszenia. Jeśli zmieścisz się w terminie 24 MSC to nie powinno to mieć wpływu na naprawę.
A co do udowodnienia że to wada fabryczna to i tak myślę że masz większe szanse z rękojmi niż gwarancji.
Pamiętaj, że gwarancja to tylko dobra wola producenta, a rękojmia jest już zapisana w prawie.