Wpis z mikrobloga

czy polecacie audi a6 c6? jest dużo ofert wahających się w okolicach 12-20k, większość jest też w automacie a to o ile bym chciał tak się obawiam że będzie coś siedziało w skrzyni a potem naprawa trochę wyniesie. Generalnie przy zakupie samochodu z automatyczną na co warto zwracać uwagę?
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@TadzioNorek: Bierz pod uwagę, że to już minimum nastoletnie (na ile pamiętam koniec produkcji w 2010r) premium, które zazwyczaj przeżyło naprawdę dużo.
W przypadku silników >2l serwis będzie drogi (słynne rozrządy w 3.0TDI), co do skrzyń to unikaj za wszelką cenę multitronic-a bo to skrzynia CVT o nieimponującej trwałości (występował w konfiguracji automat + napęd na przód), w przypadku 2.0TDI, tylko polift bo to już silniki CR, przed liftem był
  • Odpowiedz
  • 3
@TadzioNorek w audi skrzynia jest montowana wzdłużnie i jak był dzwoń przodem to skrzynia oberwała.

Co do samego automatu: sprawdzasz na zimnym i ciepłym silniku:
-czy są szarpnięcia przy zapięciach poszczególnych biegów, bo ich nie powinno być. Wachlujesz z P na D, z D na R i każdy po kolei, dając kilka sekund na zapięcie biegu, możesz też przejechać kawałek w przód i tył. To samo na ciepłej skrzyni.
-na ciepłej i zimnej skrzynia, czy jak puścisz hamulec, to auto pełza do przodu lub do tyłu, w zależności od biegu
-na ciepłej skrzyni podczas jazdy, wejść w tryb manualny i zmieniać biegi, obserwować czy nie ma
  • Odpowiedz
@FenixxPl @UsZ_ dzięki serdeczne panowie, nie spodziewałem się od razu rzeczowych odpowiedzi zamiast śmieszków jak to bywa tutaj ( ͡° ͜ʖ ͡°) wyjdę z zasady że jeśli czegoś jest dużo na sprzedaż to raczej nie oznacza że właściciele tych aut lubią zmieniać fury, zawsze coś jest na rzeczy. Polecacie jakieś dynamiczne autka >150km w pułapie 15-20? podobają mi się e90 ale ceny mocno wachlują, bo i
  • Odpowiedz
@TadzioNorek w audi skrzynia jest montowana wzdłużnie i jak był dzwoń przodem to skrzynia oberwała.


Co do samego automatu: sprawdzasz na zimnym i ciepłym silniku:

-czy są szarpnięcia przy zapięciach poszczególnych biegów, bo ich nie powinno być. Wachlujesz z P na D, z D na R i każdy po kolei, dając kilka sekund na zapięcie biegu, możesz też przejechać kawałek w przód i tył. To samo na ciepłej skrzyni.

-na ciepłej i zimnej skrzynia, czy jak puścisz hamulec, to auto pełza do przodu lub do tyłu, w zależności od biegu

-na ciepłej skrzyni podczas jazdy, wejść w tryb manualny i zmieniać biegi, obserwować czy nie ma
  • Odpowiedz
  • 0
@jarezz wiesz, to już trzeba trochę ogarniać, że to szarpanie to poeucha. Ewentualnie zweryfikować na posnośniku. Ale masz racje, może to być poducha.
  • Odpowiedz