Wpis z mikrobloga

#nieruchomosci #zarzadzanienieruchomosciami

Cześć! Mam ogromną prośbę do znawców tematów zarządzania nieruchomościami, bo mam tutaj pewien zgrzyt, a niestety nie znam się na tym jeszcze na tyle aby zareagować.

W skrócie kilka faktów:

1. Nowy budynek - 4 kondygnacje, garaż podziemny, ok 40 mieszkań.
2. Zarządca wybrany przez developera na etapie końca budowy
3. Zarządca ma tu swoje mieszkanie ale w nim nie mieszka
4. Zarządca podpisał sam ze sobą umowę na sprzątanie obiektu wraz z pracami ogrodniczymi itd. - umowy nikt nie widział
5. Zarządca sam sprząta obiekt, zamiata liście itd. Pracuje z domu więc według moich obserwacji raz w tygodniu sprząta na dworze, a raz w środku. Czasami raz w tygodniu, czasami dwa - generalnie tak jak mu się podoba. Według teoretycznej umowy budynek powinien być sprzątany w całości (zewnątrz, wewnątrz + garaż podziemny) dwa razy w tygodniu.
6. Jakości sprzątania nikt nie kontroluje ani nie sprawdza ponieważ oczywiście on musiałby kontrolować sam siebie :)
7. Zarządza zaczyna traktować obiekt jako "swój". Często odmawia mieszkańcom na wnioski o poprawę pewnych działań czy elementów.
8. Zarządza nie odpowiada na maile, po wysłaniu zapytań zazwyczaj oddzwania i zazwyczaj kończy się odpowiedzią "nie da się" lub zajmę się tym - często kolejna reakcja na dany projekt trwa 6 miesięcy (na przykład błachy temat dorobienia pilota do bramy itp)
9. Jako mieszkańcy mamy pewne wnioski o modyfikacje czy rozbudowy, np. wiata na rowery ale są bagatelizowane
10. Spotkanie organizowane raz w roku z informacją kilka dni przed, wtedy frekwencja to kilka osób, bo zazwyczaj nikt nie mógł się już zwolnić z pracy lub miał zaplanowane inne rzeczy.

Generalnie denerwuje mnie to ponieważ z tego co wyliczyłem z metrów budynku to kwota totalnie estymowana wychodzi mi:

1. 3.10 za sprzątanie - ok. 10800 za całość miesięcznie
2. 4.14 za metr administracji/zarządzania - 14500 brutto za całość miesięcznie