Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, temat klasyka - Passat B5 1.8t lpg z automatem.
Jak to sprawdzić czy się opłaca? Gość wystawił za 9k zł, ponoć zero rdzy, nowy rozrząd, pompa wody i filtry i oleje.
Moje pytanie - jak sprawdzić czy turbo, dwumas i automat są git?
Do tej pory od kilku lat jeżdżę w zasadzie wolnossącą Octavią w manualu którą chcę wymienić na coś mocniejszego i w automacie, więc ten Passat spełnia te wymagania, a o w.w. nic sprawach nic nie wiem.

PS. Jaki olej zalecił do niego producent? 5w30 czy 5w40? Internet nie jest zgodny.

#motoryzacja #vw #passat #pytanie
  • 3
  • Odpowiedz
@Gandezz: 5w40.

Organoleptycznie czy skrzynia nie przeciaga, nie szarpie, nie wywala błędów. Turbo to kwestia czy wymieniał olej, sprawdź czy nie świszczy i czy nie szarpie przy butowaniu. To takie podstawy. Ogólnie te Passaty to już primetime maja za soba, zawsze się coś posypie…
  • Odpowiedz
@Gandezz: z tego co pamiętam to producent zaleca 5w30, ale te silniki lubią trzymać temperaturę przy butowaniu, więc osobiście jeżdżę na 5w40. Eksploatacja tego silnika jest tania, serwis trochę droższy od wolnossaka, ale przejedziesz się gdzieś i banan murowany. Turbo sprawdzisz po prostu.. dwójka, około 2300 obrotów i gaz w podłogę. Jak zacznie wgniatać w fotel (i nie świszczeć) to jest luks :) Skrzynia nie ma dwumasu, bo to hydrokinetyk, musi
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@prezeees @GeDox dzięki za info, generalnie jeżeli w przeciągu powiedzmy pół roku do roku miałbym wpakować w tego Passata 3 do 5000 zł to i tak wyjdzie mi na to samo jakbym zostawił swoje aktualny samochód tyle że miałbym coś mocniejszego i w automacie.
  • Odpowiedz