Wpis z mikrobloga

#f1 od 2015
Koncerny:
- wszedł jeden nowy dostawca (Honda). Mieli słabe wejście i pod koniec gdy wszystko im sie zaczeło układać to odeszli xd Teraz chcą wracać z Astonem.
- Weszła Alfa Romeo jak sponsor tytularny raczej niż nowy zespół, i nic nie osiągneli poza tam 4-5 miejscem w 2019 ale tam to byl przypadek bo ledwo punkty zdobywali przez 99% czasu swojej przygody.
- Wszedł Aston Martin, choć on wszedł raczej dzieki innej osobie ale, że mają powiązania z Mercem to też dam ich w tej części
- Chciało wejść Porsche ale chcieli wejść na gotowe do RB i jeszcze rządzić xd
- Audi przejmuje zespół Saubera ale według informacji mogą sie wycofać xd Porsche niby ma to ratować ale tam też są tarcia więc pan Sauber to jest fachowiec,bo kasa dostaje ale zespół do niego wraca ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Wszedł Ford od 2026 jednak on raczej jako nazwa niż realna pomoc dla RBPT chociaż kto wie.

Prywatni Inwestorzy, Pasjonaci:
- Wszedł Haas. Mimo, że często są zawalidrogami i o nic nie walczą ( najlepszy wynik to 1PP, bez podium) biorą co sie da od Ferrari to jednak trwają
- Lawrance Stroll przeją Force Indie, ściągnął ludzi nowych utytułowanych kierowców ( Vettel i Alonso), Wygrał wyścig i mnóstwo podiów, ściągnał Astona Martina i przemianował zespół na te markę oraz działa z Saudi Aramco gigantem jezeli chodzi o paliwa. Gdyby nie trzymanie Syna, który jeszcze sezon temu mógł dawać jakieś nadzieje tak w tym sie kompromituje, to Aston Martin osiągnął by dużo więcej.
- Dmitry Mazepin - chciał kupić Force India ale mu sie nie udało, ( przez spisek, chociaż to lepiej xd )współpracował z Haasem i gdyby nie wojna i sankcje to kto wie czy by nie przejął jakiegoś zespołu czy wszedł z Hightechiem
- Michael Anderetti - Od lat stara się wejść do F1. Chciał wykupić Saubera to mu odmówili i przyszła Alfa, Chciał wejść z własnym zespołem to mu powiedzieli, że jest nie poważny i niepewny ( co z tego że ma zespół w Indycar. Ktoś powie, że tam to nie ściganie jednak pokazuje, że jest poważny i można mu wierzyć), Starał sie dalej to mu wymyślili próg 200mln(20mln dla każdego zespołu) aby zrekompensować straty z nagród reszcie to zbierał podpisy by zespoły nie brały tej kasy ( zgodzil sie Mclaren bo Zak to jego ziomek, oraz Alpine bo mieli dawać silniki) dalej mu odmawiano tłumacząc się, że teraz musi znaleźć dostawce silników nowego xd to przyszedł z General Motors i Cadillakiem to LM i Zespoły chcą nie 200mln, 600mln albo jeszcze wiecej, albo stara śpiewka, że garaży za mało ( co tam, że z 10 lat temu było 12 zespołów i dawali rade) xd FIA go chce, LM i zespoły go nie chcą, Przeszedł dwa etapy weryfikacji, został trzeci i teoretycznie już powinien być dopisany do stawki na sezon 2025, jednak LM i zespoły go nie chcą, bojąc sie , utraty sponsorów z Ameryki, którzy pewnie przyszli by do niego zamiast do nich, albo uważają, że jest zbyt mało prestiżowy ( bo Haas i Williams czy Sauber od lat szorujący pod dnie tabeli coś wnoszą do rywalizacji po za byciem bolidami do dublowania albo Alpha Tauri która jest treningiem dla kierowców RB czy dać im szanse w głównym zespole bo walka w midfieldzie to ich szklany sufit)

Po co to pisze ? Chciałem pokazać, że koncerny są bardzo kapryśne i mogą szybko opuścić F1 ( nawet gdy dobrze im idzie), mając ogromne wymagania (VAG chciał zmiany silników, żeby w ogole zasiadać do rozmów, a gdy dostali to co chcieli to i tak nie chcą wchodzić xd. Natomiast prywatne zespoły, finansowane dzięki Tatusiom by ich pociechy miały gdzie jeździć, czy Firmy które chcą po prostu być banerem reklamowym dla swoich produktów są dużo stabilniejsze i gotowe zostać, nawet gdy im sie to nie opłaca przez jakiś czas. Dlatego po tym co pokazał Andretti to zespół w F1 należy mu sie jak psu buda, bo pokazał swoim uporem oraz innym podobnym do niego co już weszli do f1, że to prywatni ludzie z pasją i celem są kluczem aby w F1 byłą rywalizacja, bo koncerny mówią dużo, robią mało, a wychodzą szybko .