Wpis z mikrobloga

Pytanko do kogoś kto zna się na rowerach, kupiłem w decathlonie rower explore 520 29". Tam jest podstawowy 'uginacz' suntour xcm z blokadą amortyzatora na goleni (niebieski przełącznik). Widziałem na necie inny rower Kross z takim samym amortyzatorem (tez xcm) i miał blokadę na kierownicy. Czy da się gdzieś kupić ten przełącznik pod linkę i manetke na kierownice żeby przerobić?

#rower #mtb
  • 6
  • Odpowiedz
Nie używa się tego i tak


@Szym3kSzym3k: nie zgodzę się z Tobą. Blokady amora używam regularnie przy jeździe po asfalcie, po zjeździe na piachy, do lasu, itp. przełączam z powrotem i jest to zajebiście wygodne z kierownicy. @bioshock78, jak planujesz jeździć regularnie na różnorodnych nawierzchniach to warto w taką blokadę zainwestować
  • Odpowiedz
  • 0
@leanback jeździłem regularnie na mtb kilka do kilkunastu km żeby na moja ulubiona górkę dojechać. Blokady użyłemylko kilka razy na początku żeby sprawdzić jak dziala.
@bioshock78 lepiej odłożyć kasę na lepszy amor. Ale ogólnie wydaje mi się że się da założyć taka blokadę. Poszukaj na stronie
https://activia.sgl.pl/
Tam jest praktycznie wszystko do suntourow.
  • Odpowiedz
  • 0
@melba dzięki za informację. To prawda że fajniej byłoby mieć jakimś lepszy amorek, no ale tak dali a reszta mi pasowała,póki mam na gwarancji to nie opłaca się wymieniać. A tak z ciekawości tylko to na jaki byś proponował? (100mm)
  • Odpowiedz
  • 0
@bioshock78 prawdopodobnie masz tam prosta główkę sterowa i piasty na qr, więc jedyne co wchodzi w grę to suntour xcr, rockshox Judy albo manitou markhor. Ja się przesiadłem właśnie z xcm na xcr i różnica jest ogromna. Przede wszystkim jest sztywniejszy (ma golenie 32mm) i ma rebound. Jak dołożyłem jeszcze gąbki olejowe, to jeśli chodzi o płynność pracy nie było się do czego przyczepić. Jedynie waga nie powalała, ale pamiętaj, że to
  • Odpowiedz
@bioshock78: Blokowanie przedniego amora ma sens tylko jak staniesz na pedałach, żeby na krótkim odcinku mocniej docisnąć. Wtedy faktycznie moc wchodzi w amortyzator. Możliwe że na fullu jest to przydatne (nigdy nie jechałem fullem). W Twoim przypadku może to mieć sens, aby mieć po równo linek po obu stronach kierownicy, ale chyba lepiej dropper kupić i manetkę droppera mieć na kierownicy (to genialny wynalazek, przeznaczony do typowego mtb, ale nawet w
  • Odpowiedz