Aktywne Wpisy
Nicolaus_Steno1 +519
TLDR: zweryfikowałem i wg mnie matka polaka jest prostytutka i dlatego robie ten wpis żebyście wiedzieli ze chłopak zamiast oddać matce cześć ze 100k jakie bierze za walke woli kłamać i kazac matce dalej się prostytuować
Zgodnie z zapowiedzią odwiedziłem Beatris (aka Bella, GFE RAFAELLA, Angel GFE)
Zmienia co parę dni miasto, ale ostatecznie udało mi się dojechać i dojść tam gdzie trzeba #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zgodnie z zapowiedzią odwiedziłem Beatris (aka Bella, GFE RAFAELLA, Angel GFE)
Zmienia co parę dni miasto, ale ostatecznie udało mi się dojechać i dojść tam gdzie trzeba #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jestemtunew +261
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Z obrazem przedstawiającym przykutą do skały półnagą kobietę, wypinającą w geście poddania piersi przed atakującym ją smokiem, wiąże się jednak jeszcze inna nietypowa – by nie powiedzieć: egzotyczna – historia.
9 kwietnia 2003 r. wojska amerykańskie zdobywają Bagdad. Żołnierze przeczesują kolejne kryjówki i rezydencje Saddama Husajna. Kiedy wchodzą do jednej z nich, spotyka ich niecodzienny widok. Wnętrze wypełnione rekwizytami niczym z lupanaru, przedmioty w kształcie nagich kobiet, na ścianach zmysłowe obrazy. Między nimi ten przedstawiający smoka i półnagą kobietę przykutą do skały. Obraz Roweny Morrill w Bagdadzie, w „gnieździe miłości” byłego dyktatora. A właściwie dwa, bo wisiał tam jeszcze ten, który posłużył za okładkę „Shadows Out of Hell”, utworu też zresztą autorstwa A. Offutta.
Rowena sprzedała „King of Dragon” lata wcześniej japońskiemu kolekcjonerowi za 20 tys. dolarów. Nie wiedziała, co się dalej z nim działo. Ponoć jednak obrazy u Husajna nie były oryginałami, tylko kopiami. Tak czy inaczej nietypowa kolekcja Husajna stała się przyczynkiem do żartów, drwin i budowania różnych tęgich analiz, które łączyły jego gusta z działalnością polityczną. Roznegliżowane kobiety –> patriarchalizm –> faszyzm. Jakoś tak. Za jaskrawy przykład takiej narracji może posłużyć artykuł historyka sztuki Jonathana Jonesa z „Guardiana”, który w kwietniu 2003 r. tak pisał o tych obrazach: They are from the universal cultural gutter. They look spraypainted, in a rampant hyperbolic style where all men are muscular, all women have giant breasts and missiles are metal cocks. These are art for the barely literate, or the barely sentient, dredged from some red-lit back alley of the brain. […] The hysterical aesthetic, the hyperpornography of power and violence which does not just seem coincidence. And if this is the authentic taste of Saddam, it is that of a man who seems on this evidence to have lived according to aestheticised, eroticised violence for which no one has yet come up with a better word than "fascism".
Sama artystka czuła się nieswojo z odkryciem amerykańskich żołnierzy. Dodawała też, że ma świadomość, że nie jest Leonardem da Vinci, a takie prace tworzyła, żeby się utrzymywać (co oczywiście pewnie w znacznym stopniu jest prawdą). Ta asekuracja może trochę bawić, niemniej z uwagi na kontekst pewien dyskomfort jest zrozumiały. Wtedy Husajn robił za jeden z największych szwarccharakterów na świecie, a tu nagle świat dowiaduje się, że gość lubił twoje obrazy. A do tego jeszcze jak na zawołanie pojawiły się głosy cmokających bubków od wielkiej sztuki, prychających na widok universal cultural gutter (bo fantastyka to coś gorszego) i tworzących wydłubane z pępka analogie między twórczością a polityką.
W moim serduszku taka twórczość ma swoje miejsce, w serduszku i na dyskach (bo na zbytki w postaci drukowanych pozycji średnio mnie stać), na ścianie niekoniecznie.
#sztuka #art #fantasy #fantastyka #erotyka #malarstwo #gruparatowaniapoziomu #historia #feminizm