Wpis z mikrobloga

@cwlmod: nie, no, takie klasyczne zużycie po torze, ja bym powiedział, że bardzo dobry stan, czyli "jeździć obserwować",

nie wiem jak tam było jeżdżone bo różnie to bywa ale ja tak generalnie celuję w możliwie niskie ciśnienie które nie powoduje jeszcze przecierania boków,
czyli na zdjęciu widać przetarcie jak niebieska linia a ja celuję tak aby było nie dalej niż zielona,

przy czym to właśnie też trzeba brać pod uwagę jaki
SpalaczBenzyny - @cwlmod: nie, no, takie klasyczne zużycie po torze, ja bym powiedzia...

źródło: Zrzut ekranu 2023-09-14 000350

Pobierz
@cwlmod: ja tak standardowo po każdej sesji sprawdzam te opony, robię jakieś korekty ciśnienia, zwykle robię sobie takie znaczniki "kredka" do opon z wulkanizacji i wtedy widzę po każdej sesji jak bardzo przecieram boki opon

tak jak tam wyżej pisałem, celuję na możliwe niskie ciśnienie które nie powoduje, że przecieram boku,
czasami to będdzie u mnie 2,8 bara, czasami 2,5, czasami 2,3 (te same opony, zależne od temperatury i czy deszcz
SpalaczBenzyny - @cwlmod: ja tak standardowo po każdej sesji sprawdzam te opony, robi...

źródło: DSC03349

Pobierz
@SpalaczBenzyny: To przetarcie boczka to jest po jeździe na poziomie 1.8-2.1 bara gdy jeszcze byłem głupi i nie przeczytałem instrukcji xD

Same krawędzie boczne bieżnika (czyli te 2 cm od brzegu) są mocno zjechane. Teraz jeżdżę na odpowiednim cisnieniu fabrycznym i opony kleją dobrze i nie zajeżdżają samych boczków. Powiedziałbym że opona ładnie się ściera na całej szerokości, mimo braku agresywnego cambera i jazdy na ciasnym torze modlin.

Wcześniej ten brzeg
@SpalaczBenzyny: BTW Wreszcie się przełamałem i już nie mam jakiegoś dziwnego współczucia do auta i nie oszczędzam opon i hamulców na torze xD

Niestety ciągle tylko TD na modlinie mi pasują terminami a tam ciągle boję się rozwinąć skrzydeł. Co trackday to ktoś przesadza i wywala go na górce.

Swoją drogą, co ludzie mają w głowach że rozpieprzają auta na tej górce (tam jest jeden długi łuk) na pierwszej swojej sesji
@SpalaczBenzyny: A nie no, jechać to będę tylko chce ładnie zjechać cały komplet opon i w przyszłym sezonie kupić nowe. W październiku zrobię ze 2/3 trackdaye i może w listopadzie 1-2 i postaram się je zajechać
współczucia do auta i nie oszczędzam opon i hamulców na torze xD


@cwlmod: masz trochę gorzej w tym temacie bo Twoje tarcze i klocki są dość kosztowne,
u mnie to "za gorsze" i jak coś mi tam nie pasuje to po prostu wywalam, zmieniam na nowe i jest "jak z fabryki",
więc tam się niczym nie przejmuję bo jakby co to sobie wymienię i po temacie (robię to już sam więc
@SpalaczBenzyny: 1k za jedną tarczę brembo i 1k za klocki to tak dużo? Teraz jeżdżę na ferrodo ds2500 i nie narzekam. Co prawda jeździłem tylko na modlinie, ale nie czuje w ogóle fadingu nawet po pełnej sesji bez kółek chłodzących. DBA orange kosztują 500zł.

Na tor tez musisz mieć porządne hamulce a nie byle gówno co się zwichruje/wtopi w tarczę po paru sesjach
Cisną od samego początku


@cwlmod: połowa sukcesu w takich pojeżdzawkach to nie dać się ponieść fantazji :)
trzeba się pilnować, w Kielcach, gdzie można grzać opony przed startem to też mimo tego jeździ się pierwsze 1-2-3 zakręty po emerycku, ciśnie dopiero później
@cwlmod: no a do mojego gruza to kupuję dwie tarcze za 500 zł ;] i to 345 mm bo wcześniej 320 mm za niecałe 400 zł,
klocki to tam zamawiam z amazonów aby przyoszczędzić i 600 zł wychodzi, u nas po 1000 zł,
więc mam komplet za te 1000-1100 zł,

nigdy nie miałem DS2500, chyba w końcu kupię, już tam trzymam od dawna "w koszyku"
@cwlmod: najtańsze g*wno kupuję ;] TRW

no tak mi wychodzi, że jest najlepiej pod kątem pałowania na dużych torach, co bym nie założył 320-345 mm to i tak przegrzeję przy ciężkim aucie, zwichrują się i będą do wywalenia przed kolejną jazdą,
a na małe tory, Kielce, Łódź, Ułęż, Jastrząb też te najtańsze w zupełności wystarczają aby jeździć z nimi cały sezon nawet

spoko opona na zdjęciu, ja bym jeszcze dużo na
@SpalaczBenzyny: gdzie kupujesz? mi przez typka na fb (freni) zostały polecone dobre klocki (wzialem ebc blue (bylem w uk wyszedł zesław 600 zł taniej) i najtajsze gładkie tarcze jakie da sie kupic, nawiew na hamulce przy szybkich torach i powinno byc git (cięzkie auto, rwd, 18 cali)
@trzeciSLAW: no tarcze TRW przez allegro czy tam gdzie taniej znajdę o 10 zł ;] aparts.pl, motostacja.pl, itd..
chyba motostacja ostatnio

klocki to kupowałem do tej pory Power Stop Z26 albo Z23 i te z amazon.com aby było taniej,
teraz rozmyślam czy nie sprawdzić jakieś inne, może w końcu te DS2500 albo coś z "kolorowych" EBS, czy może w ogóle będę szukał takie typowo sportowe i zakładał tylko na wypad na