Wpis z mikrobloga

A tak w ogóle to czemu tak mało się dzieje w obszarze zastosowania sterowców do transportu ludzi i cargo?

No bo tak:

Wiadomo od dawna, że poza nieszczęsnym wodorem - są także i bezpieczniejsze nadające się do użycia gazy, a sama konstrukcja czaszy czy kabiny nie jest chyba jakimś szczególnym wyzwaniem pod względem inżynierskim

Prawdziwy "statek powietrzny" ( ͡ ͜ʖ ͡) nie potrzebujący prędkości aby utrzymać się w powietrzu, mogący dłuuugo "zwisać" i posuwać się niespiesznie, a przy tym bardziej manewrowy niż balon, no i niewspółmiernie bardziej eko niż współczesne statki z napędem [duża powierzchnia do zamontowania paneli czy akumulatorów!]

Przez swoją "niespieszność" i statyczność - sterowiec byłby łatwiejszy do bycia w pełni pilotowanym przez automat bezzałogowy - niż ciężkie płatowce lecące cały czas przed siebie i wystawione na o wiele bardziej dynamiczne czynniki

Możliwość odbywania ciekawych eskapad, atrakcyjnych zarówno dla "wczasowiczów" z góry jak i obserwatorów z dołu + towary niewymagające pośpiechu + możliwość "zahaczania" bez większych problemów o lokalne punkty na trasie, na praktycznie dowolnym terenie [wyciągarki!]

Spełnianie marzeń o lataniu, o byciu na okrągło w przestworzach, z czasem być może nawet na wysokościach iście "meteorologicznych" () czy z możliwością bazowania innych maszyn latających na pokładzie sterowca;

- możliwość stworzenia "latających domów", które nie będą już kojarzone tylko z garstką władców i bogaczy mających całe odrzutowce zabudowane pod siebie...być może nawet doczekanie się z czasem potomków, którzy dosłownie się urodzili i wychowali w powietrzu ( ͡º ͜ʖ͡º)

#lotnictwo #sterowce #balony #rozkminy #inzynieria
wygolonylibek-97 - A tak w ogóle to czemu tak mało się dzieje w obszarze zastosowania...

źródło: airship

Pobierz
  • 9
@Rasteris : duża powierzchnia...a techniki umożliwiające kompensację wpływu wiatru? (nawet taki Airbus Beluga jest sobie z tym w stanie poradzić, podobnie jak kilka obłokadłubowych maszyn)

+ do tego można by było pomyśleć nad bocznymi turbinami odpierającymi
@wygolony_libek-97 no jednak zmiany pogodowe wpływające na trasę, możliwe uszkodzenia sterowców podczas zmian pogodowych doporawadzajace nawet do katastrofy to dość duży problem.
Czas dostarczenia towaru to drugi czynnik. Jeżeli cena będzie taka sama, a nie da się określić czasu dostarczenia, to będzie powodowało problemy logistyczne. Silniejsze powiewy wiatru i nagle czas się zmienia diametrycznie. Taki pojazd nie zawiśnie nad parkingiem jakiejś firmy i nie wyląduje żurawiami czy suwnicami zaopatrzenia.
Trzy, maksymalna ładowność
@CzarnyOwiec : może właśnie trzeba to spopularyzować, przeskoczyć pewne kwestie - aby było to bardziej opłacalne. Mała skala dodaje koszta, które przyczyniają się do niszowości.

Może to jest "ślepa uliczka", jak międzywojenni protoplaści radarów, które miały nadajnik daleko od odbiornika, naprzeciwko (coś jak "radiowe ogrodzenie")...a może nie...
@kureci_paratko : czas tutaj co zrozumiałe - nie będzie grać roli, a resztę może uda się jednak "przezwyciężyć" chociaż częściowo - autorskimi maszynami i systemami dokowania angażującymi to co kosmonautyka ma do zaoferowania, nowoczesną awioniką, radarami pogodowymi, komunikacją zapewniającą dane na całym świecie...