Wpis z mikrobloga

Wyjątkowo nie będę narzekał na swoje moto, bo działa bardzo fajnie i sprawnie ʕʔ
Ponarzekam sobie za to na to jak uczą jazdy na kursach. Co 400km uwalałem sobie którąś świecę i nie wiedziałem dlaczego do momentu aż nie obejrzałem kilku godzin filmików o zupełnych podstawach.

Otóż jadąc na wycieczkę dopierdzielałem jak najwyższy bieg, bo jedzie tak fajnie i cichutko ((oo)) 50km/h ja już mam piąty (szósty?) bieg i 3k rpm. No jak mogła się świeca nie uwalić w takich warunkach.

Takich rzeczy powinni uczyć, albo przynajmniej gdzieś powinien być podręcznik dla zupełnych debili jak ja
"You paid for the whole tachometr, so use the whole tachometr"

#motocykle
Panas - Wyjątkowo nie będę narzekał na swoje moto, bo działa bardzo fajnie i sprawnie...
  • 16
@Panas: w sumie to fakt. mi dopiero kilka osób po pewnym czasie uświadomilo, że motocykl to nie samochód i tutaj trzeba dać w #!$%@?ę ( ͡° ͜ʖ ͡°) a jeżdze na 125cc. tez lubiłem zapiąc sobie 4 albo 5 w mieście XD przy 50-60 km/h bo cicho pracuje i w ogóle. dopiero jak zmieniłem myślenie i podejscie to widze, że takie wbijanie wysokich biegów to męczarnia dla
@Panas: ja na moim 300cc poniżej 5k to jak stoję na czerwonym. Bardziej mnie zastanawia ile to jest za dużo. Za miastem, żeby to jechało muszę trzymać 8-9k. Na szczęście nieprzesadnie długo, bo do turystyki na długie dystanse to się nie nadaje.
Otóż jadąc na wycieczkę dopierdzielałem jak najwyższy bieg, bo jedzie tak fajnie i cichutko ((oo)) 50km/h ja już mam piąty (szósty?) bieg i 3k rpm. No jak mogła się świeca nie uwalić w takich warunkach.


@Panas: a wyjaśnisz w takim razie dlaczego swieca ci sie "uwalala" w takich warunkach?
  • 0
@Steven_Hyde: więcej czasu spędzała w spalinach w większym ciśnieniu i warunkach w których silnik nie mógł się sam oczyścić. :) Od kiedy jeżdżę jak bóg przykazał nie mam z nimi problemu. Chłop na filmiku łopatologicznie to wyjaśnił że na niskich obrotach osadza się syf.
  • 0
@Ulfric_Stormcloak: kiedy właśnie nie mam problemów, to wpis radości :P

Wcześniej świeca potrafiła się zakleić na czarno i nie szła iskra do momentu az się jej nie wyczyściło. Gaźniki swoją drogą pewnie przydało by się zrobić, zubożyć mieszankę ale wygląda na to że głównym problemem była nieumiejętna jazda. Gsf600 96
więcej czasu spędzała w spalinach w większym ciśnieniu i warunkach w których silnik nie mógł się sam oczyścić. :) Od kiedy jeżdżę jak bóg przykazał nie mam z nimi problemu. Chłop na filmiku łopatologicznie to wyjaśnił że na niskich obrotach osadza się syf.


@Panas: taka sytuacja nie powinna zachodzic. masz cos #!$%@? z mieszanka, prawdopodobnie zbyt bogata, stad swieca ci sie zalepia. samo jezdzenie na nizszych obrotach nie jest zrodlem problemu.
@Panas: zacznij od gaźników

Średni bandit jest na tyle elastyczny, że takie problemy jak opisujesz w nim nie występują. przejechałem 100k km na tym motocyklu i nigdy takich problemów nie miałem. Z tym że trzeba robić zawory i gaźniki. Serwis to podstawa.
@Panas Już rozmawialiśmy w innym wpisie, że to gaźniki. To nie od stylu jazdy, bo u mnie nic takiego się nie dzieje, kiedy jade turystycznie. Ulica to nie tor, nie będę na DK trzymał 7-9k rpm, gdzie jest ograniczenie do 70, bo ja przy tych obrotach mam ponad 2x tyle. Lub na siłę jechał na drugim-trzecim biegu.
@kipowrot: @programista3k @Steven_Hyde @veranoo @Jofiel @Panas Ja ten filmik odbieram bardziej na zasadzie, żeby nie bać się jazdy z wysokimi obrotami, bo silnik motocyklowy to nie charakterystyka silnika jak w samochodzie, ale nie na zasadzie katowania go non stop na obrotach powyżej na przykład 6-7k w każdej sytuacji, bo poniżej już jest tragedia. Odcinek spoko, ale nie do końca temat wyczerpany, co może wprowadzać w błąd.