Aktywne Wpisy
Zawiera treści NSFW
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
mam wszystkie pięć filmow z #popek na potwierdzenie wrzucam tu zestawienie screenow jesli kogos kreca takie rzeczy obrzydliwe i chce obejrzec wiecej to zapraszam na priv albo wpiszcie w komentarzu ze chcecie popeka
#fizyka
Najpierw samolot musiał mieć większą siłe ciągu by pokonać opór a potem wystarczy ją zrównoważyć by utrzymać prędkość. Podobnie jest z wysokością. Napjerw samolot musiał mieć siłę nośną większą od grawitacji by się wznieść a potem zrównać by "wisieć" na zadanej wysokości.
Zrównoważone siły zwyczajnie "zachowują" pewien stan
Kinetyczna to ruch. Samolot nabrał pewnej prędkości i teraz opór odbiera Ek a silniki dodaj do Ek. Jeśłi oba wpływy się równoważą to Ek pozostaje stała.
Potencjalna to wysokość od ośrodka grawitacji. Więc wznoszący się samolot zwiększa swoje Ep. I w momencie kiedy siła grawitacji stara się przekształcić Ep w Ek "w dół" to siła nośna "znosi" działanie
Ale jak by tak sobie spojrzeć na ten układ całościowo to w takim przypadku samolot ma pewien pęd a wszystkie działające na niego siły są zrównoważone.
Czyli idąc za 1wszą zasadą dynamiki:
faktycznie to jest niepojete
@ToJestNiepojete Nie powoduje. Zerowe Fw (w osi pionowej w tym przypadku, siła wypadkowa wzdłuż osi X nie ma znaczenia i może byc różna, aanalogicznie z prędkoscią) pozwala utrzymać taki stan, ale żeby go osiągnąć najpierw musisz zadziałać tymi siłami (składowe pionowe) w taki sposób, żeby "wyhamować" ten samolot w pionie.
Co do drugiej