Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody

Miał ktoś doświadczenia z Seatem Leonem III? Chciałbym kupić wersję z 1.2 albo 1.4 TSI, na pasku. Interesuje mnie przede wszystkim kwestia jakości wnętrza, wyciszenia i prowadzenia takiego pojazdu, ale o silnikach też chętnie usłyszę jakieś opinie. Jak wypada między odpowiednikiem u VW i Skody?
  • 17
  • Odpowiedz
@M13X: jak do tej pory jeździłeś klasą premium to może Ci brakować wyciszenia i zawieszenia.
Jeśli jednak miałeś do czynienia raczej ze średniakami to powinieneś być zadowolony.
1.2 TSI jest za słaby do tej budy, będzie palił podobnie przy miernych osiągach. 1.4 TSI na pasku mocno polecany.
  • Odpowiedz
@M13X: W ostatnim czasie mam drugiego Leona 3 na handel i oba 1.4 TSI.

Nie przywiązuje uwagi do wykończenia czy jakości wnętrzna, ale siedząc na grupie Leona, to Golf jest pod tym względem lepszy.

Wyciszenie dla mnie OK. Przy 120/140 km/h jest w mojej opinii cicho.

Silnik ma naprawdę OK opinie. To już poprawione TSI. W sumie czy wejdziesz na grupę Seata czy VW czy Skody, to praktycznie każdy chwali
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@OrzechowyDzem jeździłem Astrami, Focusami i Puntami. Zdaję sobie sprawę, że 1.4 lepszy, ale trochę kiepska sytuacja na rynku jest, więc 1.2 też rozważam. Oglądałem już Golfy VII, ale zobaczyłem, że Leonów jest trochę więcej i cenowo stoją trochę lepiej. W środku są super, dlatego pytam o Leony, czy będzie to duża przepaść. W Golfie 1.2 był co najwyżej akceptowalny, ale stoję trochę pod ścianą i od biedy nawet taki mi wystarczy.
  • Odpowiedz
@M13X: dużo twardego plastiku i w zależności od egzemplarza oraz pory roku wydają z siebie odgłosy albo nie. Co roku co innego trzeszczy, wibruje, brzęczy, choć u mnie ostatnio wszystko ucichło. Takim stałym elementem to są plastikowe przelotki wewnątrz drzwi, które wibrują przy słuchaniu muzyki, ale to też częstotliwość dźwięku musi się trafić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W kombi bardzo niesie się dźwięk tylnego zawieszenia na nierównościach.
Niektóre egzemplarze (rownież Octavia i Golf) mają problem ze skrzypieniem zawieszenia z przodu. Wtedy na progach auto brzmi jak stara wersalka, ale ten typ tak ma, to nie jest usterka.
W podróży jest przyjemnie jak na kompakt, nawet przy 140km/h. Najbardziej się rzuca szum od kół.
Jakby Cię interesowała panorama to też jest niezauważalna w podróży. Zimą natomiast lubi hałasować na wszystkich nierównościach dopóki się nie rozmrozi. No i warto sprawdzić czy była regularnie serwisowana (są tam jakieś interwały, ale łączny koszt obsługi zamyka się w 150zł to warto robić co roku, by nie trzeba było bulić 2k za
  • Odpowiedz
@M13X: Leona nie doradzę, ale sprzedałem ostatnio 10-letniego GOlfa 6 z silnikiem 1.2 TSI (produkcja 2012) i silnik był zajebisty, nic poza eksploatacją się w nim nie psuło. Tam rozrzad chyba zawsze na łańcuchu był w tego typu silnikach, ale sprawdź.
  • Odpowiedz
@M13X: Leona nie doradzę, ale sprzedałem ostatnio 10-letniego GOlfa 6 z silnikiem 1.2 TSI (produkcja 2012) i silnik był zajebisty, nic poza eksploatacją się w nim nie psuło. Tam rozrzad chyba zawsze na łańcuchu był w tego typu silnikach, ale sprawdź.
  • Odpowiedz
@M13X: Mam, ale 2.0 TDI i kombi. Wyciszenie bez szału (miałem leona 2 i wydaje mi się, że był lepiej wyciszony). Jakość wnętrza ok, ja mam 2016 rok i nic nie skrzypi w środku, a to co na co dzień dotykasz jest przyjemne w dotyku. Prowadzenie ok, ale znowu, ja mam wersję FR, która ma trochę niższy i sztywniejszy zawias i jeździ się fajnie, ale nie wypowiem się o zwykłej
  • Odpowiedz