Wpis z mikrobloga

@kontodotestowania no i? Zaletą pełnej klatki jest płytka głębia ostrości, która przy filmowaniu przydaje się w ogóle (choć na upartego masz turboszybkie szkła). Do tego lepszy klatkarz, nie przegrzewa się i można stosować obiektywy anaformiczne. GH6 ma od groma funkcjonalności której próżno szukać w FF za 10k, a co najważniejsze nie przegrzeje się po kwadransie kręcenia.
@Wygryw_z_wyboru: sporo zobaczysz w tym linku - raczej nie ma - a co do jakości zdjęć to Sony to topka i od lat przebija Nikona i Canona więc u nich nic nie znajdziesz (a one to się dopiero przegrzewają).

@sidhellfire nic nie widzę pod tym linkiem. GH5 czy GH6 to są dobre kamery, ale zdjęcia robią fatalne - jak to m43 - aczkolwiek świetnie nadają się do telefoto.
A7 IV jako hybryda jest faktycznie super, ale trzeba pamiętać że w 4k60 jest crop :/ co do jakości zdjęć to jestem zachwycony rozpiętością tonalną, jakością AF i łatwością pracy na plikach z A7 IV, obrazek z tego aparatu jest naprawdę świetny!

Co do przegrzewania to niestety może się zdarzać, szczególnie w takie upały, ale w samym body można włączyć tryb ograniczający przegrzewanie, do tego uchylenie ekranu i w większości wypadków problem
@sorek @sidhellfire @kontodotestowania

pytanie do was, jaki obiektyw/obiektywy na początek?

coś w stylu 24-70mm + jakiś prime lens 40mm lub 50mm? czy może jeden ze zmienną w zupełności wystarczy?

@markuzz ten crop w 4k60 to lipa, o ile dobrze pamietam to jakieś 1.55x więc trzeba odpowiednio dobrać do tego obiektyw, chociaż wiadomo że nie nagrywa się cały czas w slow mo ale niesmak pozostaje
@sorek wow, kozackie ujęcie (ʘʘ)

A7S III ma tylko 12 megapikseli, wiadomo że to nie ma ostatecznie znaczenia ale robiąc zdjęcia mamy ograniczone pole do cropa i reframingu.

jest jeszcze nowy na rynku A6700 który nie ma cropa w 4k60 ale ma matryce APS-C i o wiele gorsza rozpiętość tonalną od A7 IV. Na plus bajery typu AI dla autofocusa.

Każda z tych kamer jest zupełnie inna, ciężko
@Wygryw_z_wyboru: ja bym brał A7 IV - miałem go kupować ale rozmiar miał dla mnie znaczenie więc w końcu zdecydowałem się na A7C - nie ma 4k60fps ale w zupełności mi wystarcza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czy w tym obiektywie przysłona jest stała? czy ma jakiś zakres np 2.8-22?


@Wygryw_z_wyboru: wolę się upewnić, że się dobrze rozumiemy - maksymalna wartość otworu przysłony w tym obiektywie to 2.8 i możesz ją utrzymywać w całym zakresie ogniskowych (czyli od 24 do 70 mm możesz mieć światło 2.8), ale nie znaczy to że nie możesz sobie tej wartości zwiększyć do dowolnej wyższej (wedle własnych preferencji).

Crop wynosi ~1,5x w tym
Jeszcze odnośnie wyboru pomiędzy A7 IV a A6700:
- jeśli budżet jest ważny, to pójście w A6700 będzie tańsze - szkła APS-C są sporo tańsze od ich odpowiedników FF, łatwo jest znaleźć świetne optycznie szkła w niskich cenach
- jeśli mobilność jest ważna, to pójście w A6700 będzie lepsze - samo body jest sporo mniejsze niż A7 IV, na dodatek wszystkie szkła APS-C też są sporo mniejsze i lżejsze niż FF, to
@markuzz z tą przysłoną miałem na myśli to że ten obiektyw jest opisany jako 24-70 F 2.8 a nie np F 2.8-11. Czy wartość przysłony jest niezmienna i wynosi 2.8 czy można ją bardziej zamknąć?

Zdjęcia i wideo, ciezko mi stwierdzić w jakiej kolejności, prawdopodobnie pół na pół, interesuje się tym i tym.

Raczej natura, krajobrazy, street photography, podróże, nic komercyjnego i nic studyjnego.

Mam od jakiegoś czasu Panasonica LX15 który jest
@Wygryw_z_wyboru:

@markuzz z tą przysłoną miałem na myśli to że ten obiektyw jest opisany jako 24-70 F 2.8 a nie np F 2.8-11. Czy wartość przysłony jest niezmienna i wynosi 2.8 czy można ją bardziej zamknąć?


Tak, można ją bardziej zamknąć. Wartość f podana przy obiektywach zawsze oznacza tylko maksymalne otwarcie przesłony. Jeżeli w nazwie jest podany zakres to znaczy to, że jest to obiektyw zoom i maksymalne możliwe otwarcie przesłony