Wpis z mikrobloga

Czy akumulator może się rozładować do "zera" w jeden dzień na słońcu?

Codziennie nie licząc weekendów 2x po 30 minut drogi (w tym 15 krajową więc nie stoi w korku), więc powinien być podładowywany. Podłączona kamera w trybie poklatkowym.

Dziś rano po weekendzie odpalił normalnie (stoi w garażu podziemnym) a po 8 godzinach w pracy nie odpalił. Kamera wyłączyła nagrywanie o 11, czyli wtedy napięcie spadło poniżej 11,4V.

Miałem miesiąc temu wymieniany regulator alternatora więc to raczej nie to, ale nie wiem co innego.
Odpaliłem po kablach i przejechał te 30 miunt, w tym 15 z włączoną klimatyzacją i pod koniec trasy wg OBD pokazywał 13,3-13,5V.

Gdzie szukać przyczyny?

#motoryzacja #samochody #mechanika #mechanikasamochodowa #vag
  • 12
  • Odpowiedz
Miałem miesiąc temu wymieniany regulator alternatora więc to raczej nie to,


@dawid121213: wlasnie w pierwszje kolejnosci weryfikuje sie to co ostatnio bylo robione ()
  • Odpowiedz
  • 0
@Norskee: ale jeżeli by nie miał ładowania, to by chyba pokazał na desce rozdzielczej? Ostatnio pokazał XD no i jeżeli by nie miał ładowania to raczej by nie trzymał tego napięcia przez trasę, tym bardziej, że tylko odpaliłem po kablu bez "doładowania" od dawcy
  • Odpowiedz
Czy akumulator może się rozładować do "zera" w jeden dzień na słońcu?


@dawid121213: jeśli rozładuje się do zera to to już się nie naładuje tak żeby trzymał wymagane parametry. Mi padł tak akumulator z dnia na dzień, po prostu zwarcie w celi, po odpaleniu dawał radę ale potem padał.
  • Odpowiedz
@dawid121213: zależy od sytuacji ale szukałbym możliwych przyczyn:
- zwarcie wewnętrzne aku
- wymieniony regulator jest wadliwy (zawieszają się szczotki, mały prąd ładowania, itd)
- jeśli auto mało jeździło to szukałbym zwarcia w instalacji albo uszkodzonego odbiornika który na postoju wysysa prąd z baterii.
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr @PiotrFr

@dawid121213: a dlaczego wymieniłeś regulator? Akumulator był wcześniej rozładowany? Więc może już być śmietnik


Jak jechałem do chaty to zapaliła mi się czerwona ikonka akumulatora na desce rozdzielczej, czyli brak ładowania. I faktycznie mierzyłem miernikiem i nie było różnicy wtedy czy zgaszony czy odpalony. Zgasiłem i odpaliłem wetedy z 3 razy, nawet pojechałem do mechanika i dojechał, nie wiem co u niego było, może rozładował mu się tak że
  • Odpowiedz
  • 0
@aarahon

>Czy akumulator może się rozładować do "zera" w jeden dzień na słońcu?


@dawid121213: jeśli rozładuje się do zera to to już się nie naładuje tak żeby trzymał wymagane parametry. Mi padł tak akumulator z dnia na dzień, po prostu zwarcie w celi, po odpaleniu dawał radę ale potem padał.


Czyli mozliwe że aku jest po prostu kupa
  • Odpowiedz
@dawid121213: 13 to mało, ale wszystko zależy od tego jaki pobór mają odbiorniki, tego nie da się jednoznacznie stwierdzić bez pomiarów. Wyłącz wszystko co możliwe (nawet wentylator chłodnicy) i sprawdź, ale na Twoim miejscu pojechałbym do elektryka. Jesli wymianiałeś już regulator to znaczy że było źle. Może wirnik alternatora jest uszkodzony i nie bedzie dawał odpowiedniego napiecia. To może być milion rzeczy.
  • Odpowiedz
@dawid121213: Teraz nowoczesne systemy BMS potrafią obniżać napięcie ładowania jeśli stwierdzą że akumulator jest naładowany.
Nawet stare regulatory z samochodów z lat 90' miały wbudowany czujnik temperatury i obniżały napięcie gdy było gorąco pod maską.
biskup2k - @dawid121213: Teraz nowoczesne systemy BMS potrafią obniżać napięcie ładow...
  • Odpowiedz
  • 1
@aarahon @adamssson
Na zgaszonym miałem na zaciskach akumulatora 12,58V
Na odpalonym 13,98V
Na odpalonym pod obciążeniem (światła drogowe, klima, nawiew na max) 13,54V.

Dzis odpaliło auto normalnie.
Ale komputerek jak podłączyłem teraz to pokazał mi błąd przełącznika świateł hamowania.
Miałem już to w tamtym roku i podejrzewam, że po prostu wczoraj "same" włączyły się światła stopu gdy byłem w pracy i dlatego dziś nie chciał odpalić... Muszę zobaczyć czy można wyregulować jakoś
  • Odpowiedz