Wpis z mikrobloga

Siemka, w tym tygodniu w końcu będą miał podłączony #swiatlowod z #play. Dostałem od nich coś takiego jak "Huawei OptiXstar K562". Czy do tego urządzenia jeszcze będę musiał podłączyć router czy on sam wystarczy? Mieszkam w bloku i wiadomo kabel będzie ciągną ze skrzynki technicznej na klatce. Przewierci się bezpośrednio z klatki do pierwszego pokoju by tam zamontować jakieś gniazdko? Jeśli będę chciał sobie pociągnąć i pochować samemu kabel w listwach przypodłogowych do innego pokoju (bardziej po środku mieszkania) to od tego gniazdka co on założy kablem telefonicznym? Czy tam gdzie założy gniazdko już będzie musiał stać router? Kazałbym od razu mu założyć tam gdzie bym chciał, ale to za dużo roboty i pitolenia się (nie chcę mieć widocznego żadnego kabla na wierzchu, nie dawno robiłem remont i wszystko mam pochowane.) Sory że chaotycznie napisane ale myślę że wiadomo o co chodzi. Aha, jestem zielony w kwestii światłowodu, nie miałem prędzej styczności.

#internet #siecikomputerowe #sieci #informatyka
  • 6
  • Odpowiedz
  • 1
@sulek1124 pewnie zamontują gniazdko i krótki patch cord światłowodowy. Później ten patch cord możesz sobie wymienić na właściwie dowolnej długości, ważne żeby był takiego samego typu jak ten z zestawu. No i układając go należy unikać ostrych zagiec. Ten Huawei to ont i router z WiFi i kilkoma portami etylh
  • Odpowiedz
@Gooma: No ja właśnie dostałem tego K562 tylko nie wiem gdzie do tego miałby iść światłowód, są po prostu zwykłe porty ethernetu tutaj czyli zakładam że potrzebują jakiegoś ONTa żeby ten światłowód poprowadzić po ethernecie. A chciałbym właśnie wymienić router na mój własny. Zobaczymy co technicy powiedzą.
  • Odpowiedz
  • 0
@chix faktycznie, nie ma portu pod światło. Dziwne, bo opisany jest jako ont więc myślałem że będzie miał.gniazdo pod światło
  • Odpowiedz
  • 0