Wpis z mikrobloga

W 2022 roku Rostransnadzor (roZZja) zidentyfikował ponad 2000 lotów wykonanych samolotami, w których wykorzystano przeterminowane części i komponenty

Piloci i stewardesy mają obowiązek nie wpisywać niektórych usterek do dzienników lotów, Same linie lotnicze zaprzeczają stosowaniu takich praktyk.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy wojny (od marca do sierpnia 2022 r.) największe rosyjskie linie lotnicze (Aeroflot, S7 Airlines, Pobeda, Rosja, Ural Airlines) zakupiły z USA i UE części zamienne za 44 mln dolarów. w okresie od marca do sierpnia 2021 r. sam Aeroflot zakupił prawie dziesięć razy więcej części (430 mln USD). Zmieniła się geografia importu: francuskich, niemieckich i amerykańskich dostawców zastąpiły firmy z Chin, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Uzbekistanu, Tadżykistanu i Kirgistanu, które przed wojną praktycznie nie pojawiały się wśród partnerów rosyjskich linii lotniczych. Przewoźnicy zaczęli kupować coraz więcej używanych części zamiennych i demontować samoloty na części.

https://thebell.global.ssl.fastly.net/rostransnadzor-v-2022-godu-naschital-dve-tysyachi-reysov-s-prosrochennymi-zapchastyami

#rosja #wojna #ukraina
  • 1