Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody

Szukam porady. Kupiłem Saaba z silnikiem 2.8 Turbo. Producent zaleca tam olej 5w30, auto ma 120 000 km przebiegu. Ostatnio wlewany był tam Castrol 5W30 ale 3 lata temu, auto od tego czasu zrobiło 6 000 km. Zmienić olej na 5w40 czy zostać przy 5w30? Jaki olej polecacie i skąd brać żeby nie trafić na podróbkę?
  • 16
  • Odpowiedz
zaczęło się od lania 10w-40 do zajechanych trupów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@jurek-gagarin @kexus512: polecam wymiany co 30k km zgodnie z instrukcją obsługi w nowych BMW czy Oplach - bo przecież to co jest w manualu, na pewno jest optymalne i najbardziej korzystne dla życia jednostki. No musi tak być, prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeżeli auto jest modowane i upalane, to nie
  • Odpowiedz
@Atreyu: Ja nigdy ta drogą bym nie poszedł, może i nie mam takiego silnika jak ty ale dalej leje zalecany przez producenta. Jedyne co zmieniłem to mam dołożoną chłodnice oleju >.>
  • Odpowiedz
@dragon7: zmiana oleju w modowanym aucie z W30 na W40 (o ile oba są zgodne z normą producenta - ale to kwestia składu nie lepkości) jest niewielka, ale jest to zmiana na plus w modowanym motorze jak chodzi o ochronę silnika jeżeli regularnie, codziennie ciśniemy powyżej 6k rpm.

W daily dupowozie do normalnej jazdy, nie robi to absolutnie żadnej różnicy (choć w nowych autach producenci zalecają i W20 - do całkiem
  • Odpowiedz
@Atreyu: dla mnie oleje i ich wybór do silnika jest tak bardzo inżynieryjny że nie chce się w to mieszać, temperaturę oleju można zredukować np chłodnicą. Mam 1.8t powyżej 6tyś już nie mam turbo więc nigdy tam nie zaglądamy, na 2 biegu przy 6 tyś spokojnie mam powyżej 100 km/h więc >.>
  • Odpowiedz
@dragon7: regulujesz temperaturę oleju, ale nie to co się dzieje w cylindrze. Wystarczy zerwać film olejowy by narobić poważnych szkód. A turbo powinno pompować do końca, ale seryjnie w 1.8T nie ma szału pod tym względem i nie ma to odniesienia do B284 (gdzie seria też ma słabą górę, po sofcie lepiej). Równie dobrze mogę napisać że u siebie zmieniam biegi przy 7k rpm i tylko tak schodzę poniżej 5s do
  • Odpowiedz
@Atreyu: ta, 1.8t ma z tym problem, mam turbinę robioną ale było to k03 tylko teraz ostatnio się po czaiłem że ten typ "geremi" co mi robił mówił że była cała popękana, więc co naprawdę mi zostało z tego k03? Do końca pompuje jakieś 0.7 0.8 w peak mam 1.3, dawało radę pompować 1.0 przy 6 tyś co podobno k03 po hybrydzie nie da rady ale zmniejszyłem, i tak terror sieje
  • Odpowiedz
@maciej-nord: Zawsze powinieneś stosować olej z normami, które zaleca producent. Podeślij do mnie dane auta: moc, model, rok produkcji. Wtedy będę mógł dobrać olej, który 100% jest dedykowany przez producenta auta. Co do oryginalności- zachęcam Cię do wymiany oleju w Q Service Castrol- gdzie możesz otrzymać gwarancję na silnik. Chętnie pomogę
  • Odpowiedz