Wpis z mikrobloga

Hej,
tradycyjne pytanie. Jaką kawę ziarnistą do ekspresu (JURA E8) polecacie? Z góry uprzedzam, jestem totalnym laikiem :) Moje "upodobania":
- niska kwaskowatość
- dość pobudzająca
- wykorzystywana głównie do kawy czarnej (espresso zalewane wodą = americano)
- fajnie jakby była wyczuwalne jakieś nuty smaków jak orzechy, karmel, miód, czekolada, toffi

Mogę się odwdzięczyć nawet jakimś blikiem na 4-paka za fachową pomoc :)

Pozdrawiam #kawa #ekspresdokawy
  • 11
  • Odpowiedz
@sluchawki_bez: Kierunek sklep i kupuj arabike, byle nie najtańszą i nie duże ilości, byś mógł testować marki. Z opinią na temat kawy jest jak z dupą ¯\(ツ)/¯. Dodatkowo patrz, by nie była zbytnio doprawiana olejem, czasami aż się błyszczy, a młynki w ekspresach średnio to lubią.
  • Odpowiedz
@sluchawki_bez: wszystko zależy od budżetu. IMO trochę wyrzuceniem kasy w błoto jest inwestycja w tak fajny ekspres i sypanie do niego budżetowych ziaren. Radziłbym wejść na stronkę dobrej polskiej palarni i przejrzenie sobie ich oferty pod espresso. Obczaj sobie palarnie takie jak hayb, coffelab, good coffee micro roasters, audun, hard beans.

Ktoś mi zarzuci że robię jakąś reklamę haybowi, ale nigdy się jeszcze nie zawiodłem na tej palarni, więc i tutaj
  • Odpowiedz
@sluchawki_bez: Lokalne palarnie to w sumie najlepszy pomysł. Trzeba tylko wiedzieć, że palenie kawy to ostatnimi czasu popularny biznes, a wcale nie taki łatwy jakby się wydawało. Napowstawało dużo małych palarni, których jakość jest delikatnie mówiąc wątpliwa. A skąd jesteś mniej wiecej?
  • Odpowiedz
@Rad-X: a we Wrocławiu z dobrych palarni to na pewno Figa. Na insta jest też fajny profil 'kawawewroclawiu' gdzie dziewczyna wrzuca ciekawe miejscówki.

edit. nie mówię, że inne palarnie z Wrocławia są jakieś gorsze, ale z figi kawę zamawiałem nie raz, a innych nie próbowałem więc nie wiem :D
  • Odpowiedz