Wpis z mikrobloga

Witam ogrodowych wariatów,
W tamtym roku pewna firma zasadziła u mnie tuje, które się kompletnie nie przyjęły.
Nie znam się na tym dlatego zleciłem to firmie.
Po roku tuje kompletnie wyschły i po prostu je usunąłem i podciąłem do wyrzuciłem. Takie, które miały jakieś szanse oddałem komuś na OLX.
Po wykopaniu okazało się, że korzenie są owinięte ciasno siatka i korzenie w ogóle nie przeszły przez nią.
Czytałem, że sadzi się tuje w siatce, albo workach jutowych.
Czy to faktycznie jest norma i się nie przyjęły, czy kręcić Małysza i niech oddają kasę, bo źle to zrobili.

#ogrod #tuje #ogrodnictwo #sadzzwykopem #rosliny
CyprianFonda - Witam ogrodowych wariatów,
W tamtym roku pewna firma zasadziła u mnie ...

źródło: FD763E80-21A6-4250-9157-61725FA7311B

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@CyprianFonda: mogły zostać zasadzone już w stanie agonalnym (często w sklepach stoją w doniczkach i już wtedy to są prawie trupy, bo mają za sucho), albo po prostu za mało podlewałeś od zasadzenia.
  • Odpowiedz
@CyprianFonda: Kiedy były przesadzane? Najlepszy czas na przesadzanie takich drzewek to chyba późna jesień. Jeśli się nie mylę to tuje nie mają głębokiego systemu korzeniowego ale za to szeroki. I chyba ciut szerzej powinny być wykopywane niż na zdjęciu. Z drugiej strony dalszy sąsiad przywiózł lata temu wielkie tuje. Wyglądały jak wyrwane z ziemi a mimo to mu się fajnie przyjęły i teraz ładnie rosną.
  • Odpowiedz
  • 0
@Multiwitamina-_: Tak jak pisałem, nie znam się na tym i po prostu wolałem się podpytać zanim miałbym robić ewentualny dym.
Dzięki za odpowiedź :)
Tuje usunąłem, wstawiłem jakieś donice z krzewami i nie kombinuje dalej.
  • Odpowiedz
  • 0
@Gieekaa: Ja mam kurnik, a nie ogródek w szeregowcu. Mi nawet się trawa z rolki nie przyjęła, więc zrezygnowałem z niej i taras na całej wielkości zrobiłem.
To nie kombinuje i po prostu zostawiam jak jest.
  • Odpowiedz
  • 0