Wpis z mikrobloga

Miałem zarezerwowany lot (przez pośrednika), którego daty się zmieniły i mi nie pasują. W piątek dostałem maila od przewoźnika, ale z racji braku dostępu do internetu nie mogłem się zająć sprawą aż do niedzieli wieczorem. Niestety pośrednik teraz twierdzi, że bilety zostały ponownie wydane przez linię lotniczą (na nowy termin) i nie mogę ich już bezkosztowo anulować.

Ktoś miał taką sytuację i może powiedzieć, czy mogę z tym coś zrobić, czy jestem w tzw. "dupie"?

Mam jeszcze ubezpieczenie z Revoluta (Premium), ale nie wiem, czy ono działa kiedy zakup nie był dokonany Revolutem i czy obejmuje takie wypadki - będę to dopiero ustalać.

#podroze #prawo #turystyka #kiciochpyta #niewiemjaktootagowac
  • 9
  • Odpowiedz
@Regis86: a była jakakolwiek informacja w mailu, albo w ich regulaminie ile masz czasu na potwierdzenie, bo jak nie to nowa data jest aktualna i traktowane to jest jako twoja zgoda w takim przypadku? Jeśli nie to ja bym się kłócił i niech sami poniosą koszty nowego biletu w takim razie
  • Odpowiedz
  • 0
a była jakakolwiek informacja w mailu, albo w ich regulaminie ile masz czasu na potwierdzenie, bo jak nie to nowa data jest aktualna i traktowane to jest jako twoja zgoda w takim przypadku?


@sked: Skontaktowałem się z linią lotniczą i okazuje się, że to pośrednik potwierdził zmianę. Ich regulamin mówi:

Jeśli BudgetAir.com otrzyma informacje o zmianie wprowadzonej przez linię lotniczą z odpowiednim wyprzedzeniem, informacje te zostaną przekazane klientowi drogą telefoniczną lub
  • Odpowiedz
  • 0
@utede: Ja też, ale musiałem lecieć tym konkretnym lotem, a strona przewoźnika z jakiegoś powodu nie akceptowała mojej płatności ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Regis86: ale z tego wycinka nie wynika, że mają 48 godzin na potwierdzenie, tylko, że kontaktują się 2 razy i wtedy potwierdzają, więc troche dziwne, że w takim czasie potwierdzili zmiany w twoim imieniu (bo rozumiem, że lot nie był z tych na już dzisiaj/jutro?) Rozumiem, że takie 2 próby były mailowo lub telefonicznie, a ty nie odebrałeś bo nie miałeś jak? Jeżeli linia lotnicza ci odpisze i potwierdzi godziny, kontakt
  • Odpowiedz
  • 0
@sked

Rozumiem, że takie 2 próby były mailowo lub telefonicznie, a ty nie odebrałeś bo nie miałeś jak? Jeżeli linia lotnicza ci odpisze i potwierdzi godziny, kontakt z pośrednikiem był tylko jednorazowy to robiłbym chargeback, może wtedy się też uda z pomocą banku


Kontaktowali się mailowo dwa razy. Chargeback nie mogę zrobić, bo niestety płatność BLIKiem - coś, czego też nigdy normalnie nie robię, ale tym razem wszystko było bookowane w pośpiechu,
  • Odpowiedz
  • 0
@sked: Udało się odzyskać 90% kasy po piśmie od prawnika, zagrożeniu sądem i wskazaniu na (a) punkty regulaminu, które sami złamali informując mnie nieskutecznie o zmianach oraz (b) punkty regulaminu, które kwalifikują się do kategorii klauzul abuzywnych. Bagaże były bezzwrotne, a regulamin ma haczyk formalny, który robi za dość skuteczny dupochron, dlatego nie 100%.
  • Odpowiedz
@Regis86: kurczę, trochę mi temat uciekł, ale i tak 90% to całkiem spoko kwota. Wiadomo, że nie udało się odzyskać całości, ale w efekcie lepsze to niż nic. Na przyszłość będzie pewnie myśl, żeby jakoś bardziej sobie to załatwić - płatność kartą czy bezpośrednio w liniach
  • Odpowiedz
  • 0
@sked: Nigdy wcześniej nie płaciłem nie-kartą za loty czy wakacje, nigdy też nie korzystałem z "usług" tego typu pośredników (wyjątek: booking.com dla hoteli) i zawsze unikałem ich jak ognia. Niestety, tym razem tak się złożyło, że nie miałem innej opcji i akurat teraz zmienił się termin lotu (co też mi się jeszcze nie zdarzyło). Dużo pecha na raz i wyszło jak wyszło.
  • Odpowiedz