Wpis z mikrobloga

Na co to wpłynie, lepsze osiągi


@FLAC: Osiągi oczywiście (to się przekłada na kilkanaście procent wyższy ciąg) ale może im bardziej chodzić o to, żeby ten sam ciąg generować przy znacznie większych marginesach, np. osiągając orbitę na 75% mocy zamiast 90% (jak obecnie R2) i tym samym oszczędzać silniki, które w założeniu mają latać dziesiątki razy bez potrzeby regeneracji.
ponad 10% różnicy w testach a 20% realnie to chyba sporo? Na co to wpłynie, lepsze osiągi, tzn mniej paliwa na taką samą wykonaną pracę?


@FLAC: Paliwa trochę mniej ale bez szału. Główny powód to większy margines bezpieczeństwa potrzeby dla rakiet wielokrotnego użytku (jak napisał @texas-holdem). Będzie można je dłużej eksploatować no i w razie awarii jednego z silników podczas startu, można bezpiecznie podnieść moc pozostałych silników i zachować profil
@kwanty: to która wersja Raptora będzie wreszcie tą wystarczająco dobrą,nadającą się do lotów orbitalnych?Bo śpiewkę pod tytułem "lepsze,większe marginesy bezpieczeństwa" to słyszałem już w przypadku wersji v2.ktorej wyprodukowano ponad 200 szt a które jak się okazało padały jak muchy w trakcie nieudanej próby orbitalnej.
to która wersja Raptora będzie wreszcie tą wystarczająco dobrą,nadającą się do lotów orbitalnych?Bo śpiewkę pod tytułem "lepsze,większe marginesy bezpieczeństwa" to słyszałem już w przypadku wersji v2.ktorej wyprodukowano ponad 200 szt a które jak się okazało padały jak muchy w trakcie nieudanej próby orbitalnej.


@wpt1: Ostatni test chyba potwierdził że to jest już teraz możliwe. Pierwszy człon palił się wystarczająco długo. Problemem była demolka podczas startu, po minucie padła hydraulika, etc...

Wniosek?
Pierwszy człon palił się wystarczająco długo.


@kwanty: Palił się (dosłownie w sekcji silnikowej trwały pożary) to właściwe określenie.Padło 11 silników(8 wizualnie potwierdzonych plus prawdopodobne 3 kolejne po eksplozjach w końcowych fazach wznoszenia) a rakieta miała ogromny deficyt prędkosci,również czerwona barwa płomienia licznych silników wskazywała na niewłaściwy skład mieszanki paliwowej.

"Problemem była demolka podczas startu, po minucie padła hydraulika, etc"

Sam Musk temu zaprzeczył,poza tym 3 silniki były trupami juz w momencie
Sam Musk temu zaprzeczył,poza tym 3 silniki były trupami juz w momencie startu.


@wpt1: Nie zaprzeczył. Powiedział, że 3 zostały wyłączone bo nie osiągnęły odpowiednich parametrów i nie miało to nic wspólnego z "burzą betonową" ;-) ale po chwili dodał, według ich wiedzy. Sami nie wiedzą co się wtedy stało, w takiej sytuacji nie da się robić nagrań, materiał do analizy leży pod wodą, etc...

Trochę nie wiem czego się czepiasz...
@kwanty:
"Trochę nie wiem czego się czepiasz... Wyprodukowali pierwsze (latające) silniki"

Nie ma czegoś takiego jak nagroda pocieszenia w przemyśle kosmicznym.Albo rakieta dolatuje na orbitę i jest sukces albo nie i mamy porażkę bo wiąże się to z utratą cennego ładunku.Ten lot takowego nie miał ale mial symulować profil lotu orbitalnego.

"o największym ciśnieniu roboczym (spośród tych co latają)"

To jest bez znaczenia jeśli silniki i rakieta zawodzą.Swego czasu sowiecka rakieta