Wpis z mikrobloga

Jeśli ktoś chciałby podnieść sobie poprzeczkę w Gothicu 1, to niedawno po polsku wyszła wersja hardcore Świata Skazańców. Mi się udało przejść i standardowo na początku jest bardzo ciężko, a należy zwrócić uwagę, że to mod do Gothica 1. Tutaj nie przebijając się przez pancerz nie zadamy żadnych obrażeń wrogom. W Gothicu 2 zawsze było to minimum 5 obrażeń. W późniejszym etapie grało się już łatwiej zwłaszcza mając dość siły i dobrą broń, ale nadal gra była trochę takim no hit runem - większość stworów ma nas na strzała. W 4 rozdziale już mogłem tworzyć stałe mikstury na życie i wtedy sytuacja się poprawiła.

Plusem jest to, że w tej wersji nie trzeba spełniać różnorakich wymagań na zostanie magnatem, wystarczy mieć bodajże 20 poziom i gildię strażnik. Sam mod jest bardzo skromny i dodaje subtelne zmiany. Żadnych nowych obozów (jedynie obóz Quentina został rozbudowany) i innych pierdół. Dodatkowo mamy bardzo dobry dubbing dla nowych i starych postaci.

Minusem jest to, że początek opiera się mocno na farmieniu - trzeba expić lvl i farmić w kopalni rudę, bo ceny to kosmos. Przykładowo 5 pkt siły kosztuje 500 bryłek. Na szczęście w dalszych rozdziałach osobiście nie miałem konieczności kopania rudy, bo sprzedaż zdobywanych itemów była wystarczalna.
Ponadto progi punktowe do statystyk podnoszą się tak jak w Gothicu 2. Cały czas 5 pkt siły/zręczności nie będzie kosztować 5 punktów nauki.

#gothic
  • 7
@typbezkasy95: Właśnie niedawno ogrywałem ten wcześniejszy świat skazańców, ale jako, że nie chciałem sobie spojlerować moda, to nie czytałem jakichś solucji co do zostania magnatem i chyba dopiero w 3 rozdziale gdzieś przeczytałem, że żeby zostać magnatem to trzeba było iść mocną restrykcyjną drogą. Nie powiem, lekko się zdenerwowałem, bo nie lubię jak gra choćby w minimalnym stopniu nie informuje gracza o takich sytuacjach. Wydawało mi się, że wszelkie misję robie
Autor wersji hardcore wywalil warunki dotyczące różnych zadań, więc można teraz śmiało robić wszystko xd. No i ulepszony pancerz magnata to prawie najlepsza zbroja w grze. Gorsza jest tylko od tej z magicznej rudy, więc magnat w starym obozie naprawdę ma sporą przewagę obrony nad pancerzami innych frakcji