Wpis z mikrobloga

Mam jumpstarter #gooloo gp2000 (pojemność 73Wh) który posiada gniazdo z wyjściem DC 15V/10A, w zestawie jest nawet adapter z DC na gniazdo od zapalniczki ponieważ można zasilić w ten sposób urządzenia które wspierają 12V, tak jest napisane w manualu. Ja jednak chciałbym zakupić przejściówkę z gniazda męskiego DC na krokodylki (są takie na necie za kilka złotych) w celu użycia tego jumpstartera jako podtrzymanie energii w aucie na czas wyjęcia akumulatora w celu jego dobrego naładowania (zależy mi tylko na zrobieniu gęstości w aku, ładowanie zajmie mi max 4h więc przez ten czas jumpstarter powinien wytrzymać biorąc pod uwagę jego pojemność oraz znikome użycie energii przez auto które stoi).

Kłopot w tym, że jumpstarter w manualu ma napisane że wydaje z tego gniazda od 12 do 16,8V, 150W Max. Zmierzyłem też ilość voltów multimetrem i cały czas podaje 16,2 więc całkiem sporo. Obawiam się czy czasami czegoś nie zjaram no i pytanie czy napięcie na wyjściu DC spadnie po wpięciu samego jumpstartera do układu elektroniki auta....

#samochody no i też #elektronika bo na tych rzeczach się tu ludzie z tego tagu dobrze znają mam nadzieję ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
@misiek735 bezpieczniej było by zorganizować 2 aku. podepnij żarówkę 12V i sprawdz jakie są spadki V, auto w bezczynności pobiera bardzo mało prądu wiec miał bym obawy czy napięcie spadnie do poziomu ~13-14v. czemu chcesz podtrzymywać zasilanie, co to za pojazd?
@xyz_xyz próbuję zaoszczędzić sobie problemów z kodowaniem radia, auto to Seat Ibiza z 2018 roku.
Drugi Aku miałbym kłopot zorganizować, wolał bym to ogarnąć sprzętem który obecnie posiadam czyli jumpstarterem... Co do żarówki, spróbuję coś ogarnąć jutro.
problemów z kodowaniem radia, auto to Seat Ibiza z 2018 roku.


@misiek735: oryginalne radio autoryzuje się po Vin. Po odpięciu aku co prawa będzie choinka, ale wystarczy skręcić kierownicą do końca w obie strony podjechać kawek i skasować tmps guzikiem czy tam w radiu. A i jeszcze opuścić i podnieść szyby do końca