Wpis z mikrobloga

Czołem! Potrzebuję pomocy mądrzejszych od siebie.

Mam stronę firmową traktującą o projektowaniu wnętrz (niedużą, ok. 20 podstron). Udało mi się wejść z nią do topów na kilka interesujących nas fraz lokalnych. Chcemy dołożyć do tego niewielki sklep internetowy.

I teraz pytanie - czy dołożenie sklepu do podkatalogu to dobry pomysł? Obawiam się wpływu stron produktowych, gdzie nie zawsze uda mi się wykorzystać słowa kluczowe związane z branżą. Czy słusznie? Czy lepszym rozwiązaniem byłaby druga, świeża instalacja WP np. na subdomenie wyłącznie na potrzeby sklepu internetowego? #seo
  • 4
@asyla Generalnie umieszczenie sklepu w podkatalogu, czyli domenaxyz.pl/sklep sprawi, że sklep "odziedziczy" siłę domeny, a więc będzie łatwiej osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Jednocześnie odziedziczy wszystkie "wady" wynikające z nieprawidłowych działań SEO. Z kolei sklep na subdomenie np. sklep.domenaxyz.pl będzie traktowany przez wyszukiwarki jako całkowicie osobna strona i wtedy musisz niejako osobno budować autorytet dla sklepu i dla bloga czy serwisu (nie wiem co tam konkretnie teraz jest).

Jeżeli więc Twoja domena
@asyla: Subdomena to zły pomysł, Google traktuje to jako osobną domenę, dla SEO nie ma żadnych korzyści.
Kiedyś ważniejszy będzie dla Ciebie sklep, więc jeżeli myślisz poważnie o biznesie to postaw sklep w głównej domenie, a bloga przenieść do katalogu pl/blog/ i ustaw prawidłowe 301 (nie masz dużo więc nawet ręcznie każdy adres zrobisz w htaccess).
Dodając nowe pozycje możesz osłabić stare, jeżeli pomieszasz treści (kanibalizacja). Na tej stronie jest więcej