Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, jak działa ochrona kupujących na #allegro? Kupiłem pewien przedmiot, wysyłka była do paczkomatu. #inpost najprawdopodobniej zagubił paczkę, od 18 dni status jej to "odebrana przez kuriera". Sprzedawca oczywiście nie zamierza ani zwrócić mi pieniędzy, ani wysłać drugiej paczki. InPost na reklamacje ma 30 dni i też na razie bez żadnej informacji. co mogę w takiej sytuacji zrobić? #kiciochpyta #paczkomaty
  • 11
@Goronco: nie ma nic o czasie dostawy, jedynie "przewidywana dostawa u ciebie po jutrze" w ui allegro. Jeżeli chodzi o sam czas wysyłki to nie mam żadnych zastrzeżeń, bo wysłał mi paczkę dzień po zakupie, tylko że ma niestety gdzieś to że ja ani nie dostałem zamówionego przedmiotu, ani zwrotu pieniędzy. I tu cytat "nie ma zamiaru płacić za błędy firmy kurierskiej"...
@BJXSTR: jeśli ty złożyłeś reklamację do tej przesyłki to sprzedający już tego nie może zrobić. Jeśli wysyłka była Allegro Paczkomat, a nie zwykły to możesz też samo Allegro cisnąć o to. Przede wszystkim otwieraj dyskusję i tam opisujesz temat i jak sprzedający nie odpowiada przez 24h to prosisz o pomoc Allegro. Jeśli będzie leciał w #!$%@? to powinni z Allegro Protect bez problemu zwrócić pieniądze.
@BJXSTR:
Reklamację musi zgłosić nadawca, ty dla InPostu nie jesteś stroną (chyba że masz pełnomocnictwo lub zrzeczenie się nadawcy praw do przesyłki, reguluje to prawo pocztowe). Jak zgłosiłeś reklamację, to dostaniesz pismo o jej odrzuceniu jako zgłoszoną przez osobę nieuprawnioną.
A co do zaginięcia przesyłki, to zgodnie z prawem musi minąć 30 dni od nadania, chyba że operator sam przyzna wcześniej, że zgubił przesyłkę.