Wpis z mikrobloga

Ferrari podobno ( ͡° ͜ʖ ͡°) znalazło rozwiązanie i poprawka psującą potencjał auta pojawi się niebawem.

Mechanicy twierdzą, że od początku sezonu auto ma potencjał na bycie drugim w stawce. Dane w tunelu pokazują, że SF23 (ale też pojedyńcze kółko) to auto jest zdolne by być szybkie. Brak dobrej korelacji danych z tunelu z tym co się dzieje na torze powoduje prawdziwy ból głowy bo nie można zapisać recepty gdy nie masz diagnozy.

Wg Sainza i anonimowego mechanika problem został zlokalizowany w zbyt delikatnym elemencie podłogi który sprawiał, że odpływ powietrza w tunelach venturi był zakłócony. Zapewne aktualna podłoga była robiona jeszcze na sf f1-75 by wykorzystać budżet zeszłego auta i dostosować się do fixu FIA ale Binotto się pomylił, nie działa tak było przez niego założone.
Generalnie nową podłoga ma pomóc wrócić do sytuacji w której zakres ustawień byl szerszy. Ma to rozwiązać problem palenia opon na gorących torach. Ale też wolnego tempa Carlosa.

Optymistyczne? A owszem. Ale... jeżeli nowa poprawka podłogi nic nie da to szykuje się olbrzymi problem bo będzie to znaczyło, że cała koncepcja SF f1 75 i SF23 może trafić do kosza.

Ciekawostka - brak korelacji danych z tunelu z rzeczywistością był odczuwalny w newralgicznym przedziale prędkości 150-190kmh.

#!$%@? FIA musiała zmienić ten przepis. Mielibyśmy walkę Ferrari z Red Bull wv zeszłym roku częściej ale też w tym roku Alonso miałby z kim się bić. Ehh

https://www.formu1a.uno/ferrari-ce-un-problema-difondo-comprensione-e-sviluppi-per-far-rinascere-la-sf-23

#f1 #copium
  • 6
@Raa_V: Dlatego pluje w ryj parodystom z Ferrari za bycie idiotami, mieli zajebistą furę, Mercedes jak to Mercedes musiał wszystkim #!$%@?ć, ale ten największy, najlepszy i najstarszy zespół w F1 oczywiście nic z tym nie zrobił a dosłownie chwilę później jeszcze się za kulki złapał z Toto, bo Red Bull przekroczył budżet o 7 złotych...