Wpis z mikrobloga

Chciałbym w jakiś sposób zrobić loga z problemu z #upc bo jak na razie jedyne co mogą mi poradzić to reset modemu. Chciałbym mieć podstawę do wymiany modemu albo zerwania umowy bez konsekwencji. Mam pakiet 1000MB/s i taka prędkość jest prawie zawsze. Problem jest gdzie indziej. Kiedy jest na stronie wiele żądań ajaxowych, to prawie zawsze kilka z nich "utyka" tzn pozostaje bez odpowiedzi a objawia się to niekończącymi się loaderami. Po odswieżeniu strony najczęściej natychmiast ładują się poprawnie. Podobnie zatykają się filmy w social media - niekończące się loadery i pomaga refresh strony. To się dzieje na każdym urządzeniu podłączonym do tego łącza, zaróno kablowo jak przez wi-fi. Modem był wielokrotnie przywracany do ust. fabrycznych. Problem od razu znika kiedy się wpinam do routera LTE t-mobile - jest wolniej ale żadne żądanie HTTP nie "utyka".
Niestety żaden konsultant telefoniczny nie rozumie w czym problem - dla nich jak prędkość transferu się zgadza to jest OK.
Macie jakiś pomysł jak zalogować ten problem aby ktoś techniczny od nich mógł się zorientować co jest nie tak i to naprawić?

#serwery #sieci #internet #technologia #devops #kiciochpyta #pytaniedoeksperta
  • 6
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: w panelu admina routera upc sprawdzałeś logi? Kanały down i upstream? Są jakieś błędy po korekcji? Sprawdź okablowanie, ja raz nie dokręciłem dobrze kable i miałem wywalone błędy na kanałach i była lipa. Niby działał dobrze net ale nie do końca. I tak jak napisał kolega wyżej, jak masz swój router to przełącz connectboxa w tryb bridge, inaczej podwójny nat i być może podwójne wifi, nie wiem jak masz to