Wpis z mikrobloga

Witam wszystkich Mirków, Mirabelki i helikoptery bojowe! Od lat jestem z Wami, przeglądam, czasami komentuję, ale w końcu nadszedł ten dzień, nadszedł ten moment - zaczynam remont/wykończenie łazienki w domu.
Pomieszczenie ma 222 cm na 354 cm, skos na jednej ze ścian. Ściany otynkowane, skos i sufit z regipsu, ogrzewanie tylko podłogowe (+ docelowo kaloryfer żeberkowy na prąd), podłoga to anhydryt. Docelowe wyposażenie, to kabina prysznicowa (100/110 x 80/90), umywalka, tron, wanna oraz mała toaletka.
Nie mam doświadczenia budowlanego, nie mam sprzętu, ale za to mam chęci i czas (głównie praca zdalna), jak coś spi...zepsuję, to ja to zepsuję, a nie jeszcze komuś za to zapłacę.
Na początek chciałem prosić o radę jeśli chodzi o kolejność:
1) ze względu na ogrzewanie podłogowe i anhydryt mam "dziurę" pod docelową kabiną (hydraulik i spece od wylewki byli w tym zgodni), wymiary to 100 x 95. W rogu musiałem wyjąć styropian podłogowy, żeby zamontować korek na odpływie. Jak to teraz najlepiej połatać? Początkowo myślałem o kabinie walk-in bez brodzika, ale coś takiego średnio mi się sprawdzilo w obecnej łazience. Dlatego jednak ta kabina będzie z brodzikiem, nie za wysokim, ale jednak. Drzwi otwierane, nie przesuwane - jak to ogarnąć? podłączyć rurę do odpływu i wyprowadzić ją do docelowego miejsca odpływu? Przyjmując strop jako poziom 0, mam 10 cm styro, na tym są rurki od ogrzewania podłogowego oraz 5,5 cm kolejnej wylewki (anhydryt). Czy zapchać tę dziurę najpierw styropianem tak dobrze, jak tylko dam radę czy to wszystko jakimś cementem/betonem/zaprawą/czymś innym?