Wpis z mikrobloga

Mirki, posiadam działkę budowlaną ~ 1500m2 i chciałbym postawić na niej dom. Obecnie zastanawiam się, czy lepiej wybudować dom piętrowy, czy parterowy. Generalnie interesuje mnie około 200m2 powierzchni użytkowej i garaż dwustanowiskowy.

Kompletnie nie znam się na tych sprawach. Czy dom parterowy jest tańszy w budowie niż piętrowy?

#budownictwo #budujzwykopem
  • 11
@magnussen: Co do tego który tańszy, który droższy to trzeba rozważyć KONKRETNE dwa projekty i policzyć na spokojnie. Nie ma tak, że piętrowy to automatycznie tańszy. Możesz zażyczyć sobie piętrową stodołę z wysokim stropem w salonie i się okaże, że to jest duuużo droższy dom niż parterówka. Nie napisałeś czy dom ma być z pełnym piętrem czy ze skosami, a to robi kolosalną różnicę na kosztach elewacji chociażby. A może chcesz
@Ejber_z_Fyrtla: Z własnego doświadczenia popiera wybór parterówki. Przez prawie rok udzielałem się przy budowie domu przez dewelopera i już wtedy nabiegalem się po schodach. Niestety (w sumie na szczęście) było to tak źle z udowane, że deweloper żeby u iknac problemów zerwał z nami umowę i musieliśmy szukać nowego domu. Wtedy już było jasne, że ma być parterowy. Od lat tego nie żałujemy i tylko u znajomych się utwierdzam, że to
@magnussen a ja tam wolę piętrowy (ale z pełnym piętrem aby nie było skosów)

po 1 masz oddzielony salon, kuchnia, biuro od strefy prywatnej, czyli sypialnie i łazienka. wiem wiem w parterze też można fajnie oddzielić, ale jednak oddzielnie schodami jest bardziej czytelne dla różnego rodzaju gości

po 2 kwestia bezpieczeństwa, ja wolę spać na górze, a na cały dół załączam alarm. latem mogę otworzyć okna na noc. (wiem wiem, są rolety,
@magnussen: Ogólnie to są wady i zalety obu rozwiązań
Piętrowy
+podział domu na dwie strefy, jak mieszka więcej niż jedna osoba i pracujecie/kładziecie się o różnych godzinach to jest znacznie wygodniejsze
+tańszy dach/fundament jeżeli robisz płytę to sporo taniej wychodzi