Wpis z mikrobloga

@QWEDRY99: Tak, właśnie na tym polega rozładowanie baterii/akumulatorka. Nowa bateria do pilota ma 1,5V a gdy pilot słabnie to ma ~1V - analogicznie dla akumulatorków z tą różnicą że je można ponownie naładować.
@QWEDRY99: EDIT: Żeby utrzymać napięcie 7,4V przy niepełnym naładowaniu musiałbyś zastosować jakiś regulator napięcia a w tym konkretnym przypadku przetwornicę podbijającą to napięcie (step-up). Ale raczej nie jest to konieczne dla ciebie bo raczej takie rzeczy dzieją się już w środku radia.
@QWEDRY99: warto dodać że różne baterie/akumulatory mają różną krzywą rozładowania. Bateria AA będzie miała tak jak pisał irf540n nawet pół wolta różnicy. Akumulatorek AA ledwo co spadnie na woltomierzu przed śmiercią. Na szczęście większość elektroniki jednak to ogarnia, a na dodatek jest dość tolerancyjna na napięcie wejściowe.
@QWEDRY99: Tak jak poprzednicy napisali, napięcie akumulatora nie jest stałe, ale zmienia się w zależności od stopnia naładowania . Akumulator, który masz jest zbudowany z dwóch ogniw szeregowych 3.7V, co daje razem 7.4V. Ładowarka ładuje przeważnie taki akumulator do maksymalnego napięcia 8.4V (2*4.2) I takie napięcie może być po pełnym naładowaniu, gdy radio pokazuje 100% naładowania. Przy rozładowanym napięcie może spaść nawet do 6V. Niżej nie powinno się rozładowywać, ale akumulatory