Wpis z mikrobloga

@becvvv Aktualnie najlepsze ustawienie pod casuala to g sync on + v sync on(w NVIDIA Control Panel), v sync off w grze + NVIDIA reflex ON(jeśli gra niema tej opcji to ultra low latency mode w NVCP)
Niejaki FR33THY zrobił bardzo obszerny reaserch w tym temacie i użył NVIDIA LDAT w celu wykonania pomiarów.
@plusbear w żadnym wypadku nie włączać v-sync w grze, tylko w NVCP. Sam g-sync nie jest gwarantem braku screen tearingu. Przy wspomnianej przeze mnie powyżej konfiguracji tj. G-Sync On, V-Sync On w NVCP, V-Sync off w grze + reflex on w grze bądź ultra low latency mode w NVCP(tylko, jeśli gra nie wspiera NVIDIA reflex) klatki w grze są zablokowane minimalnie pod odwiedzaniem monitora (np. 138fps w przypadku 144hz) i daje to
@becvvv na zdjęciu widać g sync. widać też gnsync + v sync w nvcp. Jeśli masz jakieś wątpliwości to polecam obejrzeć cały, prawie godzinny film. Największa różnica między g sync w module w freesync aka g sync compatible, to zakres w której VRR działa, a nie opóźnienia. Monitor poddany testom w filmie to ten bez modułu.
@Ralphs: Dziwne te wyniki. Naoglądałem się kanału BattleNonSense i on mierzy end-to-end input lag. U niego, dla v-synca to często po 50-70 ms, a dla unlimited po 15-20 ms. U tego FR33THY różnica między unlimited a vsync to 5 ms różnicy, a więc nie powinno to być zauważalne, a każdy stwierdzi przecież, że vsynca od razu widać.. Jakoś bardziej wierzę temu BattleNonSense, to kanał w zasadzie poświęcony input lagowi
@becvvv sam v sync to nie to samo co v sync + g sync.
v sync w grze to nie to samo co v sync w nvcp.
Do tego jeszcze ultra low latency mode/NVIDIA reflex. masa zmiennych
@Ralphs: Jak to się odnosi do tego co napisałem? Jeszcze raz - zgodnie z tym wykresem który wysłałeś, input lag przy SAMYM v-sync wynosi 14.88 ms, a przy unlimited fps 9.63ms. Obie te wartości są dziwnie małe, ponieważ gdy BattleNonSense testuje input lag, to mu wychodzą wartości typu 20ms przy unlimited i 60ms przy vsync. Przecież różnica między 9ms, a 14ms jest nie do zauważenia, a jednak przyznasz, że input lag
@Ralphs: Porównywał też to z systemem mierzenia end-to-end-input-lag przez Nvidia Reflex i wychodziły mu podobne wyniki, gdy on mierzył to po swojemu
becvvv - @Ralphs: Porównywał też to z systemem mierzenia end-to-end-input-lag przez N...