Aktywne Wpisy
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Podróże
Gospodarka
Ukraina
Technologia
Motoryzacja
Sport
Rozrywka
Informacje
Ciekawostki
Stoję przed zadaniem odświeżenia zacisków przednich w FZS 600 i muszę kupić do nich zestaw naprawczy, czyli w praktyce komplet uszczelek. Zauważyłem, że pomiędzy polecanym Tourmax BCF-214 a innymi zestawami występuje ogromny rozstrzał cenowy - Tourmax to koszt około 185 PLN, zamienniki chodzą w okolicach 50-80 PLN.
Tutaj dochodzimy do właściwej części pytania - czy ktoś z Was używał tańszych zestawów naprawczych i może podzielić się opinią o ich jakości? Z jednej strony wydaje mi się fanaberią wydawać prawie dwie stówki na garść oringów, z drugiej zaś wiem, że nie mam jakiejś nadzwyczajnej wiedzy o tym, jak bardzo może różnić się materiał, z których te zestawy są wykonane, a przedni hebel jest dość kiepskim miejscem do prowadzenia doświadczeń.
I jeszcze tak sobie myślę że są rzeczy, na których bym oszczędzał, ale nie są to rzeczy z zakresu bezpieczeństwa w motocyklu :)
Tak tylko sobie myślę ;]
Drugą sprawa, jak już wszystko zdemontujesz, to nie montuj tłoczków, jeżeli będą miały jakiekolwiek wżery korozji, bo inaczej nowe uszczelniacze za chwilę szlag trafi. Tłoczki można spolerować, a w najgorszym wypadku wymienić na nowe.
Co do tłoczków - dzięki za zwrócenie uwagi,
Kup sobie jeszcze pastę montażową np. ATE Brake Cylinder Paste, albo przynajmniej jakiś olej/smar silikonowy, żebyś uszczelnień nie uszkodził przy montażu tłoczków.
Oczywiście później nowe podkładki miedziane, albo aluminiowe pod śruby przewodu hamulcowego.
Ariete nie robi nic taniej?
nie słuchaj #!$%@? glenroya, on tak ma od kiedy miałem pierwsze konto na wykopie, tłoczki składasz na płyn hamulcowy i
Rozebrałem już jeden zacisk i wygląda na to, że ktoś, kto wcześniej dłubał przy moto, już go robił - uszczelki wyglądają na względnie nowe, nie są napuchnięte ani popękane, więc na razie odpuszczę sobie zmianę.
Niezależnie od udzielonych składałbym zacisk wyłącznie za płyn, bo tak jest napisane w serwisówce, nie mam zamiaru być mądrzejszy od Yamahy. Inna sprawa, że widziałem teraz na własne oczy, jak wyglądał złożony na smar- komory
@spydersky: Ważna jest powierzchnia robocza ale tą część gdzie przylegają kurzowe uszczelniacze też czyść ile możesz.
Gx