Wpis z mikrobloga

@shaki24: no coz, wartość spółki produkującej samochody w dużej mierze, jeśli nie w 100% zależy od tego ile samochodów jest w stanie wyprodukować i ile ich faktycznie sprzedaje. Nio było jako firma wyceniane znacznie drożej niż inne koncerny samochodowe, będąc w stanie wyprodukować jakiś 1% ich wolumenu. Firmy ktore nie skupiaja sie totalnie na elektrykach jak bmw sprzedaja wiecej aut elektrycznych niz nio ktore sie w nich niejako specializuje. Szczerze to
@Koronanona: BMW powstalo w 1917, NIO powstalo w 2014.
Nio po 8 latach na rynku produkuje i sprzedaje wiecej aut niz Tesla po 8 latach od wystartowania.
Tesla zalozona w 2003r, 8 lat pozniej w 2011 wyprodukowala i sprzedala 0 aut.
9 lat po zalozeniu - 2650 aut.
@Koronanona: ok xD
Ja absolutnie nie bronie NIO, nawet sam jestem tymi akcjami juz zmeczony. Ale kurcze porownywac startup z gigantem ktory jest na rynku ponad 100 lat, a odrzucac porownanie z Tesla - serio nie trybie
@shaki24: mordo sęk w tym że ten startup w rok zdobył kapitalizację wyższa niż giganci, nie pokazując nic co by ją wspierało po za kilkoma filmami na YT. Nio to takie NFT wśród spolek automotive
@shaki24: bmw sprzedało w 2022 215tys samochodów elektrycznych, nio 122tys. Przy czym bmw sprzedało 2.4 mln samochodów łącznie. Wycena nio ponad bmw to był jakiś totalny absurd, swoją drogą nadal jest znacznie zbyt drogo patrząc na te cyfry. Jaka masz gwarancję że produkcja i sprzedaż nio będzie się zwiększać oraz że nie wyjdą jakieś znaczne wtopy jakościowe czy związane z bezpieczeństwem? Automotive to nie rurki z kremem