Wpis z mikrobloga

Szukam firmy która zajmuje się skanowaniem 3D oraz wydrukiem 3D. Chcę skopiować kilka elementów w kształcie łuku, w rzucie poziomym całkowite wymiary to ok. 1m x 0,5m x 0,1m (nakładki na błotniki samochodowe)

Ile orientacyjnie może kosztować wydruk jednego takiego elementu?

#drukarki3d #druk3d
  • 16
Naprawdę wydruk jednego takiego elementu będzie aż tyle kosztować?


@porshak16:

w jednym kawalku? Tak. Musisz sie liczyc z wlasnie takim kosztem.

Klejone z mniejszych czesci wyjdzie taniej.To jest kwestia konkurencji. Duze drukarki sa drogie i malopopularne.
nie żeby coś, ale już nie prościej jest taki prosty element po prostu zamodelować w 3d zamiast kombinować z jakimiś skanami?


@DzikiBomber:

nie zeby cos, ale prosciej, taniej i w lepszej jakosci i wytrzymalosci zrobic forme i odlew z wlokna szklanego :P
@porshak16:
@DzikiBomber
Nie wiem, nie znam się na modelowaniu a mam dostęp do wszystkich elementów i chce je po prostu skopiować. Docelowo chciałbym tych kopii zrobić kilkanaście na początek, dlatego pomyślałem o skanie i druku 3D. Być może ciężko będzie to wymodelować od 0 biorąc pod uwagę kształt, mocowania itp.
@sylwek2k powiesz coś więcej o tej technologii? Docelowo chciały wykonać więcej niż jedną kopię, ale też bez żadnej produkcji masowej. Poza tym musiałbym dokładnie sprawdzić czy wszystkie elementy są takie same, jest ryzyko że trzeba by wykonać 4 różne formy.
@porshak16: może ja coś spróbuję Ci pomóc w tym temacie, nie jestem jakąś alfą i omegą ale trochę tam może podpowiem to będziesz miał większe rozeznanie

Nie znasz się na tym więc tak, ogólnie chciałbyś sobie dorobić takie elementy. Pierwsze pytanie jest takie, czy to są elementy do auta które można dostać używane lub nowe, czy to jakiś custom? Jak to pierwsze to taniej wyjdzie kupić o ile to parę stówek.