Wpis z mikrobloga

@Archaniol_Gabriel: Zrób z 2-3 proste projekty i je wydaj na jakimś itch.io. Musisz coś zrobić przed stworzeniem swojej wymarzonej gry i nabrać doświadczenia. Jeśli tego nie zrobisz będzie to projekt na X lat albo do pierwszego problemu :)
@Archaniol_Gabriel: Tylko dobrze ogarnij w C# co to są klasy, obiekty, kolekcje, dziedziczenia w tym interfejsy i klasy abstrakcyjne, jak to ogarniesz to polimorfizm naturalnie sam zaczniesz używać.
Zobaczysz że sam język obiektowy jest praktycznie stworzony do pisania gier ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo to wszystko bardzo ułatwia ich pisanie.
@Archaniol_Gabriel: jeżeli chcesz robić gry solo to musisz się nauczyć wszystkiego - C# - wiadomo, podstawa ale działanie silnika i wszelakie niuanse z tym związane też - jak ustawiać hierarchie, jak animować, jak spawnować/poolować obiekty, jak optymalizować sceny, jak projektować UI, jak zarządzać ładowaniem, jak zarządzać pamięcią, jak ogarnąć audio... no dużo tego jest.
Nauczysz się tego tylko poprzez praktykę i metodą prób i błędów ale ucząc się tego będziesz też
Gość zanim ją stworzył miał już expa w pisaniu kodu w postaci studiów. Elementy rpg nie są w niej jakieś niewiadomo jak rozbudowane, a pierdzieli się z tym dziesiąty rok ;)


@TymRazemNieBedeBordo: Dlatego zawsze powtarzam, że przed przystąpieniem do pisania gry, trzeba wziąć kartkę, ołówek i dokładnie sobie opisać co chcemy robić, jeżeli są jakieś elementy problematyczne to rozpisać sobie w postaci prostego algorytmu, porobić sobie etapy prac do wykonania. Dopiero
@TymRazemNieBedeBordo: Mi chodzi od strony programowania, zawsze najpierw kartka + ołówek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bo tworzenie w locie tylko się z czasem zemści.
Co do czasu tworzenia to się można samemu zdziwić, jak implementacja jakiejś pierdoły zajmuje 2-3 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale fakt jest taki, że robienie gry jest fajniejsze niż granie w gry ( ͡° ͜ʖ ͡