Nawet w latach 80, kiedy powstawał ten samochód, napęd na 4 koła, nadwozie w większości wykonane z kevlaru, rama rurowa i ponad 400-konny silnik umieszczony centralnie nie były niczym wyjątkowym. Zdziwienie może jednak budzić fakt, że silnik, z którego wyciśnięto taką moc, to rzędowa czwórka o pojemności 1,7 litra, a marka auta absolutnie nie kojarzy się dzisiaj z supersamochodami.
Tak @Sideym peugeot 205 t16, przedstawiciel, i zwycięzca dwóch sezonów legendarnej grupy B. Dla nie pamiętających historii rajdów, grupa B to była w latach 80 taka kategoria wyścigów WRC, gdzie zniesiono większość ograniczeń co do turbosprężarek, napędu itd. Wystarczyło zbudować i wypuścić na rynek 200 sztuk pojazdu.
Nawet w latach 80, kiedy powstawał ten samochód, napęd na 4 koła, nadwozie w większości wykonane z kevlaru, rama rurowa i ponad 400-konny silnik umieszczony centralnie nie były niczym wyjątkowym. Zdziwienie może jednak budzić fakt, że silnik, z którego wyciśnięto taką moc, to rzędowa czwórka o pojemności 1,7 litra, a marka auta absolutnie nie kojarzy się dzisiaj z supersamochodami.
Komentarz usunięty przez moderatora
Tak @Sideym peugeot 205 t16, przedstawiciel, i zwycięzca dwóch sezonów legendarnej grupy B. Dla nie pamiętających historii rajdów, grupa B to była w latach 80 taka kategoria wyścigów WRC, gdzie zniesiono większość ograniczeń co do turbosprężarek, napędu itd. Wystarczyło zbudować i wypuścić na rynek 200 sztuk pojazdu.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Sidey: wygrałeś szacun w internetach:)