Wpis z mikrobloga

Mój pociąg jest spóźniony ponad 20 minut, więc nie mam już żadnego interesu, żeby nim jechać (już nie zdążę na przedstawienie). Minęła już rozkładowa godzina odjazdu, więc nie mogę zwrócić biletu w aplikacji.
Jak mogę uzyskać potwierdzenie niewykorzystania biletu? Na mojej stacji nie ma kasy PKP (jest kasa Kolei Mazowieckich, ale już nieczynna). Powinienem czekać, aż w końcu przyjedzie jakiś pociąg IC, złapać konduktora, gdy wychyli się na peron i wymóc na nim wystawienie zaświadczenia?
#pkp #intercity #kolej
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jak mogę uzyskać potwierdzenie niewykorzystania biletu?


@mjjm:

Kasa nieczynna a zwrot biletu

Jeżeli podróżny zamierza dokonać zwrotu biletu, a kasa biletowa na danej stacji jest już zamknięta lub jej nie ma, nie oznacza to, iż poniesie z tego tytułu konsekwencje. Zwrot jest wówczas możliwy na drodze pisemnej reklamacji. Należy w niej podać dokładne okoliczności sprawy, tj. kiedy i gdzie chcieliśmy zwrócić bilet (miejscowość, nazwa stacji, data i godzina - aby przewoźnik mógł ustalić, czy faktycznie w tym czasie nie było możliwości zwrotu biletu w kasie). Do reklamacji należy obowiązkowo dołączyć
  • Odpowiedz
@huggus: Jakby się spóźnił tylko 20 minut to bym jeszcze dał radę, ale pojawiła się informacja (tablica + megafony), że spóźnienie będzie ponad pół godziny, więc bez szans.

No i nie chcę się ubiegać o odszkodowanie (na razie ;-)), tylko zwrot za niewykorzystany bilet.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@huggus: W PKP Intercity nie ma czegoś takiego jak nie uznawanie opóźnienia. Każda minuta po rozkładowym czasie przyjazdu to opóźnienie. Inaczej traktuje Urząd Transportu Kolejowego, który na cele statystyczne traktuje opóźnienie do 6 min za planowy przyjazd pociągu.

@mjjm: tu raczej szans na uzyskanie odszkodowania nie ma, chyba że bilet na przedstawienie uznasz za podstawę odszkodowania. Każda sprawa jest indywidualna i warto w procesie reklamacyjnym przedstawić kwestie tego
  • Odpowiedz
@Pociongowy: Pewnie @huggus ma na myśli ryczałtowe odszkodowanie na podstawie unijnych regulacji - tam musi być spóźnienie minimum 60 minut. A i cena biletu musi być 16 zł lub więcej (mój kosztował akurat 15 zł, więc się nie łapie).

Natomiast mi chodzi tutaj przede wszystkim o to jak, zgodnie z wytycznymi PKP Intercity, powinienem uzyskać potwierdzenie nieodbycia podróży, żeby móc zwrócić się o zwrot za bilet kolejowy, w sytuacji
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mjjm: co do minimalnej kwoty zwrotu to czytałem dwie sporne interpretacje tego przepisu więc akurat tutaj się nie będę wypowiadał bo mam mieszane uczucia co do tego ustalonego limitu w wysokości 4 €. Ale jeśli chodzi o odszkodowanie to raczej chodzi tutaj właśnie o utraconą możliwość wzięcia udziału w tym wydarzeniu przez co podróż staje się bezcelowa i tym samym odszkodowanie staje się zasadne.

Andczej podał ci przykład jak to
  • Odpowiedz
@Andczej: @Pociongowy:

Na swojej stronie IC pisze:
UWAGA! Podstawą do otrzymania zwrotu jest REZYGNACJA z biletu w tym samym systemie, w którym został on zakupiony, a w przypadku niedotrzymania terminu w jakim możliwa jest samodzielna rezygnacja, tj. po upływie 5 minut do odjazdu pociągu ze stacji wsiadania, dla biletów zakupionych w e-IC, SkyCash/IC Mobile Navigator oraz po upływie 15 minut przed odjazdem pociągu ze stacji wyjazdu dla biletów zakupionych w Bilkom, niezbędne jest uzyskanie w kasie lub Centrum Obsługi Klienta odpowiedniego POŚWIADCZENIA o rezygnacji z przejazdu (w wymaganym terminie, na zasadach określonych w Regulaminie Usługi).

Na szczęście doczytałem w regulaminie przewozu pociągami PKP Intercity, że jest przewidziany wyjątek w sytuacji,
  • Odpowiedz