Wpis z mikrobloga

O to chodzi, że wiedźmin 3, po 1 i 2 był hitem, MEGA HITEM. Już na E3 robił wrażenie (szczególnie tam). Firma dostała rozmachu itd. itp. Wydali grę, pełno bugów - wiadomo, norma, mały (relatywnie do AAA twórców) team, no to tak jest. Grafika trochę, albo nawet "trochę" pogorszona od e3. Spoko.

Potem patche, dlc, gra nie dość, że juz sprawnie chodziła itp, to miała mega rozszerzenia, coś jak standalone do innych kultowych (hehe, śmieszne słowo) marek.

Kasa rosła, firma rosła i... korporacja.
Ludzie odchodzą, zastępujesz ich innymi. Nie pasjonatami, tylko wyrobnikami. To jest problem którego już nie naprawią i (mam nadzieję, że jestem debilem i się totalnie mylę) nigdy nie naprawią. Zatrudniają różne zewnętrzne teamy, dzielą grę na podprojekty, itp, itd. Niby co w tym złego zapytacie? Otóż to, że nie jest to już ta sama firma, z tymi samymi ludźmi, a zwykłe korpo, dużo gorsze od EA, bo nie porównywalne wielkościowo ani budżetowo, ale mimo tego wciąż lecące już na kase, zamiast na dobro graczy.

Dobro graczy :D Tj. Słowo klucz, bo wg mnie W3 powstał tak by zadowolić graczy, by wyrobić sobie jakąś renomę. No i tyle. Dalej już jest giełda, akcjonariusze (po wielkim sukcesie) i outsourcing.

Co chcę przez to powiedzieć? To, że dlatego C2077 to g---o (no 7/10 to nie takie g---o ogólnie), a i w4 też będzie takim samym dziadostwem, nic ponad przeciętność, dlatego, że inaczej się im to już nie opłaca. A innowatorstwo kosztuje czas i duże ryzyko stracenia pieniędzy. Więc lepiej zrobić coś, co się każdemu spodoba, niż to co ma się spodobać fanom. (napisałem tutaj FANĄ xD, musiałem to edytować).
#wiedzmin3 #cdprojektred
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@oran: Oni ten next gen patch zrobili bez poszanowania dla wizji twórczej poprzednich pracowników. Całkowicie zmienili oświetlenie zastępując wiecznie pochmurne niebo w welen i innych lokacjach na takie niebieskie ładne xDDD.
  • Odpowiedz